Simons café och rosteri i Linköping

staub013

Member
Hej har varit där och fått i mig en bryggkaffe. Helt ok men kändes inte direkt nybryggt. Något du är sugen på så ligger det 50 meter från mig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

svartvest

Well-known member
Tack jag såg att de hade en Diedrich rost men hade inte hört talas om dem tidigare. Tråkigt att de serverar gammalt kaffe när de kan rosta eget. Tyvärr är inte en rost en garant för bra kaffe.
 

TheDude

Well-known member
Jag var faktiskt där för några dagar sedan. Jepp, det stämmer det står en fin Diedrich rost längst in. Bakom disken noterade jag att det stod en EK43 (troligtvis för att mala brygg). Jag hade lite bråttom och var dessutom där i sällskap så jag snackade inte kaffe med någon anställd utan bara beställde. Jag tog en cappuccino och noterade när jag smakade på den att deras espresso endast var arabica (ingen robusta) vilket passar mig bra. Nästa gång beställer jag nog en espresso istället. Man kunde sitta utomhus på bakgården och dricka, riktigt mysigt. De verkade ha två typer av brygg en standard och en modern (som jag tror det var Etiopiskta bönor i, men jag är osäker jag hörde detta när vi satt och drack). Kaffet var bra, en len och mjuk cappuccino.
 

Mokambo

Active member
När det ändå diskuteras Östergötland kan jag rekommendera ett besök till Vadstena Rosteriet (http://rosterietvadstena.se). Rostaren Mike är där ibland och pratar gärna kaffe, väldigt trevlig snubbe. Man kan köpa hans kaffe där, hans kaffe säljs även i Linköping och andra ställen, webshop finns också.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp