Topbrewer

Hej kaffevänner! Nu har Topbrewern funnits några år. Visst är vi flera som förtjusats över den fantastiskt fina designen med allt maskineri dolt under bänken?
Men finns det någon här som har någon verklig erfarenhet? Fördelar/nackdelar etc etc?
 

svartvest

Well-known member
Ja nog fungerar det men det är inte någon hemmagrej än...modbar och sedan mavam espresso eller om du tänker på scanmatic topbrewer...har provat på hotell men inte något att hurra över..
 
Senast ändrad:
Scanmatic! Jodå det Har allt sålts ett par till privatpersoner här i Sverige! Men jag gissar att ägarna inte hänger här :( Jo det är ju just det att man kan prova den på hotell eller hos Länsförsäkringar tex... Men man vill ju fylla den med sina egna bönor och verkligen grotta ner sig innan man köper... Eller bara träffa någon som handhar maskinen dagligen... Så kom igen nu du som stött på den ofta.. Är den värd sina pengar? Lätt att tömma sumplådan? Hur kladdigt blir munstycket och hur svår är den att hålla fräsch? Någon måste ju veta! :)
 

Mayhem

Well-known member
Alltså marknaden för en sådan maskin bland privatpersoner måste väl vara närmast obefintlig? Utan att ha sett någon prislapp gissar jag att man behöver en bra tjock plånbok, men om man ens överväger en helautomat är man knappast mycket till kaffenörd. Så sannolikheten för att hitta någon här som köpt hem en Topbrewer får nog ses som extremt låg…
 
Troligtvis. Men jag tänker att den säkert sitter hos en å annan dirre eller politiker kansle... och nån av oss känner väll nån av dom? :) För om jag blivit bjuden på kaffe ur den maskinen hade jag garranterat ställt massa nördiga frågor :)
Men visst inga "äkta" nördar skaffar nog en sån, min tanke är att använda den som "fulkaffemaskin" En sån där som fixar morgonkoppen och snabbt grejjar en latte utan söl och disk. Ska man njuta och ta tid till processen får det ske via en riktig maskin. Mitt problem är bara att jag saknar bänkyta idag :-(
Jag fick en ca-offert... 140 000 installerat å klart... som hittat ju! ;-)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp