Rocket R58 till salu!

CrazyFin

Member
Rocket R58 (V1) till salu! - SÅLD!

=======================================
SÅLD!
R58:an har hittat ett nytt fint hem hos ett trevligt par. :)
=======================================


Dags för mig att göra en uppgradering till en annan modell och jag säljer nu därför min underbara Rocket R58 V1.

Inköpt 201209.
Maskinen är välvårdad och kontinuerligt servad.
Brygghuspackningen bytt 20170624.
Det medföljer ett dubbelt portafilter, singel portafilter, blindkorg, singelkorg och dubbelkorg, Rocket tamper och självklart PID:en med tillhörande kabel.

Rocket R58 - pic 1.jpgRocket R58 - pic 2.jpgRocket R58 - pic 3.jpgRocket R58 - picture of serial number and electrical specs.jpg

Mer info och specifikationer på Rocket R58

Säljs för endast 12 000 kr! (Nypris 21 000 kr)

Maskinen finns i Haninge / Stockholm men kan också skickas men räkna med någorlunda dyr frakt eftersom det är en tung maskin. Verkar hamna mellan 370 till 480 kr hos DB Schenker beroende på vart inom Sverige den skall skickas.
 
Senast ändrad:

CrazyFin

Member
He he ja är benägen att hålla med, vad bättre finns än en Rocket R58 i dom här prisklasserna.
Jag satt och letade runt efter malskivor till min Mazzer Mini Electronic A-kvarn när jag såg den här underbara skapelsen:
Ambient&spresso - Vesuvius

Som teknik-nörd så blev jag helt förälskad i den.... :)

Sen blev min kvarn såld i går så då blir det en ny kvarn också: Baratza 270W
Inbyggd våg så den väger samtidigt som den maler! He he... Dessutom som maler den rakt ned i portfiltret så det blir minimalt med bönspill när man justerar in malningsgraden.

Leverans i morgon eller på måndag! Aribaaa!
 
Senast ändrad:

lengmo

Active member
Oj jag skulle inte ha frågat, nu blev jag själv sugen att byta ut R58an. ;) Jag har även sneglat lite på R60 men jag gillade "kranarna" på denna.
 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,659
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp