Europeiskt kaffe från Gran Canaria

svartvest

Well-known member
Jag hade strul med tvbilden så jag tog hit min tvreparatör, en kille som ställer upp när som helst man har strul.. Jag köpte tv av honom för han har verkligen koll och fin service. Han fixade problemet och jag bjöd på kaffe och han var lyrisk...kul tyckte jag. Sedan så ringde det på dörren någon vecka senare och då står han där med en påse kaffe. Han hade varit på Gran Canaria och besökt europas enda kaffeplantage Los Berrazales och köpt en påse Finca La Laja.

Så nu har jag provat, det första som slår mig är att nej alla kan inte rosta kaffe. Väldigt ojämn rostning eller om det är från fler olika rostningar. I påsen var även en del böner konstigt rostade halva bönan var rostad. Så vad gör man för att hjälpa till jo jag sorterar bönor i färg. Och i en kopp med jämnare färg så kan en smak som inte är helt fel komma fram.

Nu skulle det vara kul att få prova rosta dessa böner själv... Väldigt roligt att få en sådan påse, jag kommer att fortsätta handla av honom.

www.bodegalosberrzales.com
 

Mokambo

Active member
Oh, wow. Har läst en del om det där stället, vore kul att besöka om man åker dit någon gång.

Kanske det är någon svensk rostare som kan köpa in kaffet och försöka ge det mer rättvisa?
 

svartvest

Well-known member
Dags att uppdatera denna tråd, ungefär ett halvår senare fick jag en påse bönor av Skott rå bönor som jag rostade... helt okej och mycket bättre... så fortsättning följer....
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,381
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp