Rocket Espresso Mozzafiato Evoluzione R eller Rocket R58?

zaphod81

New member
Hej!

Jag är ny på forumet och är tacksam för era synpunkter och råd angående mitt val mellan Rocket Espresso Mozzafiato Evoluzione R eller R58.
Maskinen ska användas hemma i mindre omfattning för espresso och cappuccino och inte i någon verksamhet.

Till detta har jag tänkt mig en Mazzer mini e a.
Vad har ni för synpunkter och råd? Har ni förslag på vart men kan inköpa dessa billigare än i Sverige tar jag tacksamt emot det med :)
 

Ppettson

Well-known member
Har du testat någon av maskinerna tidigare och klämt o känt på dem nå? Jag skulle personligen inte köpa utomlands för att hitta bättre pris av två skäl, det första är garantitid och om det skulle uppstå några problem, det andra är för att jag skulle känna en viss skepsis till hur paketet hanteras under transporten och ev.transportskador. Nu har du säkert någon bra leverantör i Göteborg som kan tillhandahålla det du önskar, annars så skulle jag rekommendera kaffecompagniet.se och dess kunniga personal!
 

henrik82

Well-known member
Som Ppettson säger skulle jag inte heller köpa från utlandet men av två helt andra skäl,(1) vi har väldigt bra kompetens hos leverantörens i Sverige, (2) genom att köpa från utlandet underminera man den svenska marknaden och gör så att återförsäljarna har svårare att klara sig och t.om går i konkurs.

Garantin är inga bekymmer så länge man köper från en återförsäljare med Europeisk / Internationell garanti. Att få det fraktat från t.ex Tyskland är inte heller något problem med tanke på att dom flesta använder seriösa fraktbolag som DHL.

Men om du vill serve maskinen så är det väldigt skönt att ha en redan etablerad kontakt med ett företag.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,330
Senaste medlemmen
Klosse
Topp