Vilken kvarn med våg skulle ni rekommendera?

Ppettson

Well-known member
Sitter och klurar på att dryga ut samlingen med en kvarn med inbyggd våg, då jag kör pour over, aeropress, vanligt brygg, Siphon, Mokka etc och vill både ha vikt och en maskin som kan mala efter behov. Har kikat på Baratza Forte,någon med erfarenhet av denna, eller någon som har en annan att rekommendera....det gör ju inget om den är lite billigare :)
 

Ampalang

Well-known member
Har inte hittat några vettiga alternativ samt att jag tycker bönorna åldras för snabbt om dem får ligga i hoppern så jag väger (med min acaia Lunar) och maler efter behov.
 

svartvest

Well-known member
Forte hade jag möjlighet att köra på kaffemässan i Gtb, jag tyckte den var fin. Svårt att bedöma ljudnivån i lokalen. Det som hände ibland var att den tappade inställningen. Vad det beror på vet jag inte, en gång vet jag att att en annan person pillade på kvarnen..men ibland var det som den bara tappade inställningen.
Men heltklart en fin kvarn som jag gärna vill ha i mitt hem...att den dessutom har insamlingsburk gör att frun i huset i ett svagt ögonblick sa byt kvarn...men jag följde inte upp detta...undra om hon tänker samma sak om en EK-43a...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp