Vad gör ni rent era filterkorgar,handtag och spouts med?

Ppettson

Well-known member
En knasig fråga kanske, men vill kolla med er vad ni brukar göra rent era handtag,filter och spouts med? Är det diskmedel som är det optimala,då man även får bort det eventuella fett som kan sitta på delarna.
 

svartvest

Well-known member
Jag lägger ner i vatten och en 1/4 del rengörings tablett. Se till att inte handtaget ligger i. Jag tänker att regelbunden rengöring är det viktigaste..
 

Mayhem

Well-known member
Samma rengöringsmedel som man bakspolar gruppen med. "Lagom" mängd pulver på botten av en rostfri mjölkskumningskanna, ställ ner handtaget och fyll på med kokande vatten så att hela den smutsiga delen täcks men inte själva handtaget av plast/gummi. Låt stå en stund sedan bara att spola av och torka.
 

Xenon

Well-known member
Kör ibland i separat bad med rengöringsmedel nämnt tidigare, men brukar också när jag någon gång då och då backflushar med rengöringsmedel lägga filter under returen. Ibland har jag en matlåda under returen och då kan jag lägga hela filterhållaren under med plast handtaget torrt på kanten.
 

hne

Well-known member
Jag köpte en sån där burk clean express för typ 4 år sedan och har fortfarande kvar något hekto. Väldigt drygt/prisvärt/effektivt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp