Säljes kvarn Ceado E37S 83 mm malskivor

stefanolo

Well-known member
Säljer min kvarn, Ceado E37S. 83 mm platta malskivor. Just nu med a.r.s.e-modifieringen men kan lätt återställas till originalskick. Modifieringen innebär att en "clump crusher" av flexibel plast sitter vid malkammarens mynning. Med råge den bästa kvarn jag haft. Maximalt användarvänlig och pålitlig. Tidsautomatik ner till tiondels sekunder. Mycket smidig att serva och rengöra utan att malgraden du ställt in förändras.

Jag har haft den ca tre år och jag är första och enda ägaren. Har malt ca 35 kg kaffe.

Nypriset var 14 000 SEK

PRIS 9000 SEK inkl. originalkartongen.
 
Senast ändrad:

igroucho

Well-known member
Säljer min kvarn, Ceado E37S. 83 mm platta malskivor. Just nu med a.r.s.e-modifieringen men kan lätt återställas till originalskick. Modifieringen innebär att en "clump crusher" av flexibel plast sitter vid malkammarens mynning. Med råge den bästa kvarn jag haft. Maximalt användarvänlig och pålitlig. Tidsautomatik ner till tiondels sekunder. Mycket smidig att serva och rengöra utan att malgraden du ställt in förändras.

Jag har haft den ca tre år och jag är första och enda ägaren. Har malt ca 35 kg kaffe.

Nypriset var 14 000 SEK

NYTT PRIS 8000 SEK inkl. originalkartongen.

Detta måste vara en av de absolut bästa kvarnar som finns utanför de koniska. För 8’ är detta ett jätteklipp! Jag äger själv en och kan inte vara nöjdare! Snabb, tyst, lättinställd och att serva. Var hittar man större malskivor och gedignare konstruktion? Kompakt sak som kan bli ännu kompaktare när nu även liten hopper finns att köpa.
Aldrig jag byter...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Topp