ECM Synchronika och S automatik 64

asharidu

Well-known member
Fick igår min kaffemaskin och kvarn, tänkte bjuda på lite bilder :)
Från K30 och Quamar m80e till S automatik 64 ibland får man kompromissa med sina önskningar.
Vill även säga tack till Erik på Baristashopen för servicen.

Har ännu inte provkört maskinen, kom hem sent igår kväll kl 23:30 kunde inte hålla mig var tvungen packa upp maskinen :)
WP_20170220_22_05_59_Pro.jpg
WP_20170220_22_07_21_Pro.jpg
WP_20170220_22_07_32_Pro.jpg
WP_20170220_22_12_58_Pro.jpg
WP_20170220_22_15_14_Pro.jpg
WP_20170220_22_44_14_Rich.jpg
WP_20170220_22_47_07_Rich.jpg
 
Senast ändrad:

asharidu

Well-known member
Riktigt snyggt!! :D
Vad var det som fick dig att välja S64 istället för ex. den nya ECM V-Titan?
Tyckte inte att det var större skillnad mellan quamar m80e och en v-titan prestanda mässigt. Fanns inte motvieringen på att lägga ut 4000 extra på en v-titan. Det var mellan en quamar och s64. Min fru tyckte mer om s64 utseende mässigt därför fick jag kompromissa :) fick även s64 väldigt bra pris tänkte köra den i några år och sen hur marknaden blir kanske blir det uppdatering i framtiden.
Körde igår några sessioner med kvarnen och maskinen allt är toppen förutom att s64 känns lite väl plastig och den låter mer än quamar m80e.

Maskinen är verkligen underbar kan inte klaga på något, om jag ska klaga på något så är det PID:en känns lite plastig och skör skulle inte bli förvånad om den gick sönder pga. all ånga och värme som kommer från maskinen.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

asharidu

Well-known member
Ni som har en ECM synchronika vad har ni för inställningar på kokaren?

Vad har ni även för inställning på cls?


Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

DrDim

Active member
Jag har slagit på så båda kokarna går samtidigt och kör ångan på 126grader, kaffe vanligtvis 94. Har en tp-link wifiplug och kör maskinen på timer.
Har ställt in clean mode på efter 70 "shots".
 

Tanax

Well-known member
Tyckte inte att det var större skillnad mellan quamar m80e och en v-titan prestanda mässigt. Fanns inte motvieringen på att lägga ut 4000 extra på en v-titan. Det var mellan en quamar och s64. Min fru tyckte mer om s64 utseende mässigt därför fick jag kompromissa :) fick även s64 väldigt bra pris tänkte köra den i några år och sen hur marknaden blir kanske blir det uppdatering i framtiden.
Körde igår några sessioner med kvarnen och maskinen allt är toppen förutom att s64 känns lite väl plastig och den låter mer än quamar m80e.

Maskinen är verkligen underbar kan inte klaga på något, om jag ska klaga på något så är det PID:en känns lite plastig och skör skulle inte bli förvånad om den gick sönder pga. all ånga och värme som kommer från maskinen.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Jag förstår :)
Ang. PIDen, är det skillnad mellan denna och den på Profitec Pro 700? Eller är den också lika "skör" som du säger?
 

asharidu

Well-known member
Jag har slagit på så båda kokarna går samtidigt och kör ångan på 126grader, kaffe vanligtvis 94. Har en tp-link wifiplug och kör maskinen på timer.
Har ställt in clean mode på efter 70 "shots".
Hur ställer du in så båda krokarna går igång samtidigt?

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

Klingberg

Active member
Jag kör också ångan på 126 grader, men har bytt till en 4-hålstip. Det gjorde stor skillnad, tyckte ångan kändes lite klen i början men nu är det grym!
Min var från början inställd på att köra båda kokarna
samtidigt.

Gällande piden så tror jag inte det är någon fara. Maskinen är så extremt välbyggd så jag tror inte de snålat och monterat halvrisig elektronik i fronten. Men man vet ju aldrig. Jag är inte där och trycker superofta men det känns lugnt ändå tycker jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

DrDim

Active member
Tack ska gå genom det nästa vecka.
Hur går det maskin? är du nöjd?
Jo jag är nöjd förutom att jag tycker plåten kan vibrera på ett ställe i bland som ger ett ljud. Trycker man med handen försvinner ljudet. Jag kär också på 4håls till ångan.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Topp