När är det sm i Aeropress??

henrik82

Well-known member
VM är i November så jag vet att man här i Norge har lagt NM ganska set, i September tror ja, så det är väl inte helt omöjligt att man gör samma sak med SM.
 

svartvest

Well-known member
Tack henrik82, tycker alltid att det är väldigt tyst om denna tävling i Sverige. Läste reglerna häromdagen.
 

henrik82

Well-known member
Ja, det är samma sak här i Norge, NM kaffe börjar idag, får se om jag åker dit och titta lite efter jobbet. Min kruve är där, så man är ju lite nyfiken på hur det går för den ;)
 

svartvest

Well-known member
Jag hade hoppats på det men måste jobba, har redan bokat av de två första helgerna i September 2018 och hoppas att det blir i Stockholm och inte i Malmö. Lägg gärna ut bilder och berätta...det blir en koppning där med Nordic approach som i borde få smaklökarna till himlen...
 
Senast ändrad:

svartvest

Well-known member
Enligt Tim Williams WAC finns det landsansvarig, nu var det ett år sedan jag mailade honom. Funderade på vem har det ansvaret nu??
 

onyman

Well-known member
Jaha? De kanske har styrt upp på senaste tiden. Maila honom igen? Får jag fråga varför du vill du veta detta? Min gissning är att det inte pågår så mycket verksamhet alls gällande planering av kaffetävlingar just nu, speciellt inte en så lös och avslappnad tävling som Aeropress.
 

svartvest

Well-known member
Nej jag tänker att nu är det lugnt, kan tycka det är viktigt att informationen kommer ut, gärna till våren och inte som senast i semetertid i juli...jag behöver ta ledigt och hoppas att det blir i Stockholm som blir närmast mig..bara 90 mil.. Jag mailar Tim.
 

svartvest

Well-known member
Nu har jag fått ett svar från Tim:

Thanks for getting in touch.


At this stage we don't have a host for Sweden. Can you think of any coffee roasters or coffee shops that might be a good*fit?

Har ni några tips på ställen rosteri eller café som kan vara host? Stockholm?? Mitt i Sverige är tycker jag att föredra..
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp