Död Mahlkönig Vario Home

pwrdesign

Well-known member
Godkväller!

Min Mahlkönig vario Home dog för några dagar sedan. Malde 0.5-1 sekund innan den stannade.
Dioder och display lyser och beter sig som den ska, men inget liv i motorn. Ny motor kostar tydligen 1600:-, vetefanken om det är värt det? Vad säger panelen? Kollat kolen som har ca 8mm kvar så det borde inte vara några problem. Inget bränt eller så på kortet heller. Gillar ju kvarnen, även om jag tycker att den skitar ner lite mer än önskvärt. Man börjar ju spana på uppgradering samtidigt...

Brygger med en Brewtus IV
 

lennart

Well-known member
Vilken verson är det på kvarnen ? Jag har den första versionen och jag hade problem med att stänga av kvarnen så jag bytte displayen . Har du kontrollerat brytaren till hoppern ? Kommer det ström fram till motorn?
 

pwrdesign

Well-known member
Vilken verson är det på kvarnen ? Jag har den första versionen och jag hade problem med att stänga av kvarnen så jag bytte displayen . Har du kontrollerat brytaren till hoppern ? Kommer det ström fram till motorn?

Oklart vilken version, men säkert första? Jag löste det faktiskt igår kväll, det var brytaren till hoppern som hade fastnat/cloggat eller nåt. Motionerade den lite och då hoppade den igång! Skönt, då kan man skjuta lite på kvarnuppgraderingen :)

mvH Patrik
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp