ECM Giotto

lagergren

New member
Älskar min Giotto, men efter köksrenovering har jag börjat leta efter en mer kompakt HX-maskin. Därför kommer eventuellt min Giotto bli till salu inom en snar framtid (vill inte vänta på leverans i 4 veckor och stå utan maskin).

Jag är ägare nr 2, den ska vara från ca 2004 och av generationen byggd i Italien. Inga skador och har fungerat utmärkt för mig nästan varje helg i 1.5 år. Gjort backflush allmän rengöring med jämna mellanrum. Enda anmärkningarna jag kan komma på är att något gummifäste runt pumpen kan ha lossnat eller flyttat på sig, för en dag blev det mer resonans i metallen när pumpen går, så den är inte längre lika tyst som den en gång var. Tryckmätarens skala stämmer inte helt längre, men den borde gå att ställa in om man orkar öppna maskinen. Efter en mer grundlig rengöring lyckades jag dammsuga upp skruvarna till koppvärmaren/överdelen. Letade febrilt i dammsugarpåsen, men de återfanns aldrig igen... rip. Borde gå att hitta nya om man orkar med, annars ligger locket på ändå.

Kommer med ett portafilterhandtag, med singel och dubbel insats.

Hoppas kunna få 5500kr för denna välåldrade pjäs. Finns i Stockholm.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp