Kaffeσοφία - en blogg om kaffe och tänkande.

Simon

New member
Hej alla kaffe-konnässörer. Mitt namn är - som avslöjas av min profil - Simon.

Jag är djupt inne i kaffeträsket som de flesta andra här; men mitt perspektiv på kaffedrickandet och dess fokus rör sig främst om kaffet som estetisk upplevelse. Jag har länge funderat på att skriva mer om detta och tänkte att "fan det är väl på tiden att jag startar en blogg". Som alltid så är det mycket pepp och många idéer till en början - så jag får se om det håller i sig. Men jag hade tänkt att dela med mig av den i alla fall här och se om jag kan utveckla den. Jag är även nyfiken på hur ni tänker kring kaffedrickandet som estetisk upplevelse eller som tänkande.

Jag kommer även, av och till, skriva lite typiska reflektioner kring tekniker och tekniska aspekter i själva bryggandet osv.

Säg gärna till om det är något ni undrar eller tror kan förbättra den.



Allt gott! :)
 

Bilagor

  • Screen Shot 2016-10-26 at 20.49.12.jpg
    Screen Shot 2016-10-26 at 20.49.12.jpg
    6.9 KB · Visningar: 12

Ampalang

Well-known member
Gillar ditt språkbruk, tiden får utvisa om det håller i längden.
Egna bilder är ett hett tips även om jag nu intet har emot att min nuna syns i din blogg.

Lycka till!
 

Simon

New member
Fint - tack för din kommentar.

Jag tänker lite på det, jag vill försöka hitta någon sorts stringens i skrivandet vad gäller just smak och kaffe; jag tror att jag lätt halkar in på kanske lite väl akademiskt filosofiska snår ibland - men ja, tiden lär visa.

Haha ja, oj tänk att en kan träffa en person så pass.
Jag kom på att jag ville göra det här några dagar efter jag var där, därav den lånade bilden. Hädanefter kommer det bara presenteras egna bilder. Sen kanske de inte är så bra alltid...

Här är dagens inlägg: http://kaffesophia.blogspot.se/2016/10/denbi-uddo-etiopien-per-nordby-coffice.html
 
Topp