Decentespresso

henrik82

Well-known member
Ser snygg ut men frågan är ju vd priset hamnar på. Ser ut som den kommer i tre varianter, under 1000 USD (ca 8,8k sek) för den enklaste modellen, under 2000 USD (17,6k SEK) för mellan varianten och den dyraste ska kosta under 4000 USD (35,3k SEK) vilket jag tycker är lite väl saftigt även om man har en surfplatta på den vilket jag personligen tycker är overkill. Men det är ju bra att det kommer in lite nya på marknaden som kan komma med nu tankar som t.ex att en maskin inte behöver se ut som en flådd konservburk (jag är ingen större fan av krom :p).
 

Tanax

Well-known member
Ny skulle jag väl inte säga, den har väl varit "på G" sen ett par år tillbaka? :eek:

Gillar inte touch för att starta/stänga av funktioner. Annars ser det ut att vara en mycket kapabel maskin, dock ful som stryk >.<
 

MrKlutz

New member
Jag har nu haft en Decent DE1+ sen slutet på maj och älskar den. Kom från 15 år med en Gaggia Classic och enkel Macap kvarn - nu kör jag både Decent grinder (som jag har vissa reservationer kring) och espressomaskin. När man endast dricker 1-2 espresso per dag plus lite extra "produktion" i helgen så går lärandet långsamt - men har nu kommit till en nivå av "consistency & quality" som är helt otrolig. Och fortfarande känner jag att jag endast är på 10% av vad maskinen kan göra
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,462
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp