Sidan 3 av 18 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 140
    Junior Member
    Reg.datum
    jan 2015
    Jag är nyfiken på om du fortfarande är lika nöjd?
    Jag är själv sugen på att skaffa mig en rost och Bocabocan verkar vara en riktigt het kandidat.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

Jag är fortfarande över förväntan nöjd. Som sagt är det enda jag ångrar att jag inte köpte den större modellen som tar 500g då jag rostar en hel del åt andra. Detta rättar jag dock till och väntar leverans av den större bocaboca rosteren om en vecka eller två.

Junior Member
    Reg.datum
    jan 2015
    Då ser vi fram emot ett nytt utlåtande om den nya maskinen när du fått den, jag måste säga att det du skrivit tidigare fått mig väldigt intresserad av att skaffa mig en Bocaboca. Den verkar ju vara både snygg och framför allt väldigt välfungerande, har du några planer på att sälja din gamla är jag absolut spekulant
    Tack för en inspirerande tråd!

Det finns ett par spekulanter på den varav ett par vänner. Om ingen av dem nappar lägger jag ut den till försäljning. När den större rostaren anlänt och jag bekantat mig med den kan jag dela mina tankar om den.

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Dag för ett roastjam i Staaan!!

Jag gillar hur du tänker.

Nu har 500g rostaren anlänt. Första intrycket är mycket gott och de två första rostningarna har gått bra. Måste säga att jag uppskattar att kunna se vad temperaturen är inne i rostaren under processen(en funktion som inte 250g rostaren har). Då jag vill bekanta mig med den körde jag en mörkrostning av Mzuzu för att se när de olika stadierna infaller och hur jag kan påverka dem. När temperaturen i trumman vid första crack nådde 200° öppnade jag spjället på trumman och drog ner elementet till lite under hälften vilket gjorde att temperaturen stannade stabilt på 200° under resten av rostningen vilket betyder att temperaturen kan sänkas genom att dra ner elementet ytterliggare. Måste även köpa större siktar för att inte tappa så mycket bönor vid kylningen.
    Senast redigerat av Andreas Forsman den 2017-08-22 klockan 11:49.

Se riktigt spännande ut. Är ute efter en rostare istället för min Gene Café och den här verkar intressant. Har kollat på Bullet R1 men den blir nog för dyr. Hur beställde du denna och vad blev pris/leveranstid? Skulle vara väldigt roligt med lite mer utlåtanden när du kört ett tag.

Liknande ämnen

1. Faema faema e92, bra eller bara vacker?
    Av Lucifer i forum Espressomaskiner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 21:57
  2. Kopa rostare
    Av lennart i forum Rostning
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 10:47
  3. Ny rostare ???
    Av BengtL i forum Rostning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 09:46
  4. Komersiella rostare