Färdigmalet kaffe till nyinköpt mokabryggare?

Volatyle

Member
Hej Forumet,

Råkade lägga denna i hårdvaruforumet, men inser nu i efterhand att den såklart hör hemma här på mjukvaruforumet.

Jag inser att svaret på min fråga lär bli något i stil med "rosta själv, mal själv" men jag är inte riktigt på den nivån ännu och min första mokabryggare skickas från tyskland idag vilket innebär att jag har den om någon vecka (Bialetti Venus 4 koppars).

Nu skulle jag vilja ligga bra till och se till att ha kaffe hemma när väl den anländer så jag kan få brygga lite gott kaffe! Vad jag har hört ska kaffet till mokabryggare vara lite som espressokaffe, men lite mer grovmalet.

Min fråga blir helt sonika, finns det färdigmalet kaffe att köpa i en ordinarie butik som passar till denna mokabryggare? Om nej, går det att få tag på i en kaffebutik (ska man be om någon speciell malning?).

Jag vill gärna börja 'enkelt' dvs, helst av allt köpa kaffet i min vanliga livsmedelsbutik - om möjligt. Givetvis inser jag att det går att få godare kaffe och bättre resultat genom att rosta själv och mala själv, men jag måste börja någonstans.

Så, någon som har några tips här?

Vol
 

Ampalang

Well-known member
När jag började körde jag Lavazza då det var smidigast att få tag på då varanda ICA-butik hade dem i hyllorna.
Det blev starkt kaffe utan allt för mkt nyanser så det kanske kan vara något att börja med.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp