Första Espressomaskinen - Lite besviken

Jacob

Well-known member
Visst är det så, ibland. Har även fått kaffe som varit bättre än vad man kan få på café, om det nu säger nåt. Och har man en som funkar ok så får man oftast ett jämnt resultat utan att behöva pilla så mkt. Men eftersom just denna apparat verkar ge halvdant kaffe, trots bra betyg kanske det säger mer om dem som ger betyget än om kvalitén. Om det inte är ett måndagsex dvs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Senast ändrad:

andropen

Active member
Du skriver ju att du inte har så höga krav ändå. Hoppas du hittar fram till nåt som blir bra!

Har nu gjort det.
Först en skopa Zoegas Espresso della casa finmalet kaffe och sedan ett tryck på Espresso-knappen och låta den bli klar. Sedan en till skopa Zoegas-kaffe och ett till tryck på Espresso-knappen, men denna gång avbryter jag den tidigare efter typ halva mängden det brukar bli. Sedan använda mjölkskummaren och hälla över den skummade mjölken över espresson. Blev faktiskt väldigt gott :)
 

Jokkepalm

Member
Har nu gjort det.
Först en skopa Zoegas Espresso della casa finmalet kaffe och sedan ett tryck på Espresso-knappen och låta den bli klar. Sedan en till skopa Zoegas-kaffe och ett till tryck på Espresso-knappen, men denna gång avbryter jag den tidigare efter typ halva mängden det brukar bli. Sedan använda mjölkskummaren och hälla över den skummade mjölken över espresson. Blev faktiskt väldigt gott :)

Det låter som du hittat en enkel väg runt problemet.
Bra jobbat! =)

Edit:
När du brygger cappuccino / latte kan jag varmt rekommendera ett par eller tre droppar vaniljextrakt (35% alkohol) för att ge extra smak och sting till mjölkskummet. Passar väldigt bra ihop med Zoegas Espresso della casa!

680.jpg
 
Senast ändrad:

Jonken

Well-known member
Var nyss på en fest där de hade ställt fram just den här maskinen. Kunde inte testa olika inställningar men "espresson" kom ut för snabbt, kall, blaskig men ändå med en obehaglig bitter ton. Bryggkaffet var istället för varmt men också den smaklös förutom bränd eftersmak.

Kul att du hittat ett sätt att få ut något av maskinen, mjölk döljer många synder, tänkte bara bekräfta att det nog inte är inbillning om du tycker att kaffet blir betydligt sämre än vad du skulle önska.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp