Espresso maskin med manuell mjölkskummare?

Hej, sugen på att införskaffa mig en espresso maskin men har stirrat mig blind på alla olika alternativ.

Det jag är ute efter är en som har en mjölkskummare/ångare där man själv kan styra hur mycket luft man
vill blåsa in i mjölken, samtidigt som den inte ska kosta skjortan.

Blir väldigt tacksam för tips!
 
Silva och classic är en bra start...men som vanligt en bra kvarn är nr 1. Vad har du för budget?

förlåt men "Silva och classic" säger inte mig så mycket, väldigt ny på de här med espresso maskiner. Hade tänkt mig en budget runt 5000, där det viktiga är en bra mjölksteamer men en separat eller inbyggd kvarn kommer högt upp på listan också.
 
Menar du allvar..? Strunta i att köpa en espressomaskin skulle jag säga, för utan en bra kvarn kommer det aldrig bli något bra kaffe ändå....

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Haha menade allvar ja, men vet bättre nu. Du pratar med en kille som blev intresserad av espresso-världen för ca 1 vecka sedan.
 

Cykelmartin

Well-known member
Det är kanske inte världens lättaste uppgift att hålla sig inom budgeten på 5000kr men fullt möjligt.

Jag startade med en Rancilio Silvia espressomaskin och en Mahlkönig Vario Home, båda begagnade och tillsammans kostade de 5500kr.

Med en Gaggia Classic och en rancilio Rocky kvarn borde du komma undan med ca 4000kr, då har du dessutom pengar över till en tamper och mjölkkanna

Som tidigare nämnt titta på blocket och forumets egna köp & sälj och ha lite tålamod så löser det sig.
Lycka till
 
blev kanske lite för ivrig när jag bestämde mig för att köpa en espresso maskin (kollade inte upp tillräckligt med information). I nuläget ligger jag inne med Rancilio Silvia och Delonghi KG89, som i mitt tycke lyckas producera en ganska trevlig latte och americano. Men tänker skaffa mig en bättre kvarn när nästa lön ramlar in.

Har kollat en del på Bezzera BB005 (http://www.kaffecompagniet.se/kvarnar/espressokvarnar/bezzera-bb05-automatic/) men känner mig fortfarande rätt vilsen när det kommer till kvarnar...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp