Problem med bryggenhet, Jura ENA Micro 9

daniel.redinge

New member
Hejsan, har fått problem med min Micro 9, det började med att den började smälla/låta illa ifrån maskinen vid vissa lägen i bryggenheten. Jag plockade då bort sidorna på maskinen och plockade bort bryggenheten och körde den manuellt men kunde inte hitta något fel. Satte sedan tillbaka bryggenheten och startade maskinen och då när maskinen startar upp så kör han upp bryggenheten i toppen men då fastnar den där och elmotorn fortsätter att köra vilket resulterar i ett väldigt smällande från dreven. Jag misstänkte att det var något fel på dekodern som sitter på elmotorn eftersom den inte stannade men nu har jag bytt den men det är fortfarande likadant. Någon som har något tips att ge mig?

Mvh Daniel
 
Vet inte vad det är för fel på din maskin. Men bor du i Stockholm kan jag varmt rekommendera att lämna in maskin hos jura i Hammarby Sjöstad. Dem har en enhetstaxa när jag lämnade in min maskin på en liten service så kostade det 1000:- skulle man gjort den stora servicen alltså bytt dyrare delar så kostade det Max 2000:- med delar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp