Köpa ny bryggare (Trasig Wilfa WSP-1a)

Sparda10

Member
Hej,

vet inte ifall den ligger rätt, men gör ett försök.
Min Wilfa gick sönder idag, inte ens 2 år gammal. Den suger inte in vatten så kan inte ens testa att kalka av den :(

Behöver därför en ny! Skulle gärna ha köpt en ny Wilfa, men vill inte lägga 2000 kr på en maskin som inte ens håller i 2 år.

Så kör över mig med tips, att den är snygg är alltid ett plus i kanten :)
 

henrik82

Well-known member
Är det bara vi i Norge som är bortskämda med 5 års garanti på Wilfa produkter? För annars är det bara att lämna in den på servis och sen kan du köpa dig en Chemex att sätta i den istället :)
Wilfa-with-Chemex-Izabellas-Kitchen-02-Remodelista-733x626.jpg
 

Sparda10

Member
Henrik82: Nej, det har vi med :)
Dock så gäller den inte om det handlar om kalk, men jag fick faktiskt igång den! Väntade man ca 15 min och startade den så sög den upp typ 1 ml vatten. I med vatten, avkalkningsmedel och gör om 10 gånger. Till slut åkte allt igenom, så nu funkar den!
Dock så blev jag sugen på att köpa en Chemex och sätta där istället för kannan. Tack för tipset :)
 

henrik82

Well-known member
Ja det är sant ;), men då är det ju tur att det löste sig iallafall :)

Ser att du bor i Visby. Har du kalk filter? Annars skulle jag rekommendera dig att skaffa en tillbringare med kalkfilter eller något liknande, så kan du minska risken för att den kalka igen och kanske kalka av den lite oftare ;)

Ingen orsak, jag har funderat på att köpa en Wilfa WSP-1b till när jag har gäster så slipper jag stå och handbrygga stora mängder och kan vara mer social med mina gäster :)
 

Sparda10

Member
Ja det är sant ;), men då är det ju tur att det löste sig iallafall :)

Ser att du bor i Visby. Har du kalk filter? Annars skulle jag rekommendera dig att skaffa en tillbringare med kalkfilter eller något liknande, så kan du minska risken för att den kalka igen och kanske kalka av den lite oftare ;)

Ingen orsak, jag har funderat på att köpa en Wilfa WSP-1b till när jag har gäster så slipper jag stå och handbrygga stora mängder och kan vara mer social med mina gäster :)

Det ska jag genast kolla upp så att man slipper det här igen.

Det tycker jag verkligen att du ska köpa! Finns en billigare på blocket och en på Tradera med. Supergott kaffe och otroligt snygg!
 
Hej,

vet inte ifall den ligger rätt, men gör ett försök.
Min Wilfa gick sönder idag, inte ens 2 år gammal. Den suger inte in vatten så kan inte ens testa att kalka av den :(

Behöver därför en ny! Skulle gärna ha köpt en ny Wilfa, men vill inte lägga 2000 kr på en maskin som inte ens håller i 2 år.

Så kör över mig med tips, att den är snygg är alltid ett plus i kanten :)


Min gick sönder på samma vis i våras. 3 år gammal ganska precis har jag för mig. Lämnade in på garantin och efter två månader typ så fick jag en ny A istället för B att hämta ut. Dom bytte såklart bara själva bryggaren. Kanna osv är mina gamla nötta men det gör inget.
Väldigt nöjd över att min favvobryggare är tillbaks igen.

Det räckte inte att kalka av min. Testade x antal gånger.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,721
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp