J&N the 5estaste

drdoo

Active member
Har testat detta två gånger nu och jag får verkligen inte till det. Jag har endast kör espresso med det.
Pid:en på 92 grader nu senast och ungefär 17 g kaffe och 28 g i koppen stanna när det börja blonda.

Är det nån här som gillar detta kaffe?

Min favoriter hittills är monsun malabar/bourbon jungle och Bella. Har mest kört på J&N och div "fulkaffe"
 

rannagarden

Well-known member
5-estate är i mitt tycke ett toppenkaffe. Lättjobbat och rätt generöst med marginalerna till att det skulle smaka illa som espresso. Dvs att jag tror det är svårt att misslyckas med det.
Vad är det som du inte får till? Smakar det konstigt eller illa?
/M
 

drdoo

Active member
Tja jag tycker väl att det blir alldeles för syrligt tror jag. Nu är det väl ett rätt fruktigt kaffe och jag kanske föredrar dom som är lite mörkare och inte så fruktiga. Jag tycker det är så svårt att förklara smakar och sånt
 

bjsulla

Well-known member
Du kan ju alltid prova att höja temperaturen. Prova med 95 grader och se om du får en smak som du tycker bättre om.
 

TheDude

Well-known member
Tycker man att det blir för syrligt så kan man alltid hålla fram en tesked och ta de första dropparna innan de hamnar i koppen (eftersom det är de första dropparna som är mest syrliga).
 
Topp