Kaffe som måltidsdryck?

Coffeehol

New member
Bortsett från frukost: är det någon mer än jag som dricker kaffe till mat ibland?

Det är väldigt många som dricker kaffe efter maten, men jag undrar hur vanligt det är att skölja ner sin pannbiff med en kopp svart guld.

Jag brukar inte planera att dricka kaffe till maten, utan det bara händer ibland för att gör mat och kaffe på en gång.

Om ni har provat, vilken mat tycker ni passar bäst till kaffet? Grillat? Fisk? Curry? Igen; bortsett från kaffebröd och morgonsmörgåsen! Tänk lunch eller middag.
 

rannagarden

Well-known member
Det händer då och då. Kryddstark mat och kaffe funkar inte för mig. Kaffet tar liksom smak av det starka och blir en knepig upplevelse.
Pizza, varma mackor, pastasallader, simpel burgare, omelett tycker jag funkar. Det är annars lite avigt med varm dryck på varm mat.
/M
 

luddast

Member
Min far har alltid sagt att det är oseriöst att dricka kaffe och äta varmkorv samtidigt. (Då det är relativt vanligt när man är på ishockey.) En sanning jag länge levt efter och hållit i sär kaffe och varmrätt. :lol: Jag är dock öppen för att ett gott kallbryggt kaffe kan funka med lite grillat i sommar. Måste testas!
 

Coffeehol

New member
Min far har alltid sagt att det är oseriöst att dricka kaffe och äta varmkorv samtidigt. (Då det är relativt vanligt när man är på ishockey.) En sanning jag länge levt efter och hållit i sär kaffe och varmrätt. :lol: Jag är dock öppen för att ett gott kallbryggt kaffe kan funka med lite grillat i sommar. Måste testas!
Så här ser jag din pappa :lol:
aPr2nhS.jpg

Till grillat kan det faktiskt gå bra. :) Jag ska testa nästa gång jag gör en "currywurst" på grillen! :D

 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp