Vad är det här för mokabryggare?

iwittrock

New member
Jag har tagit över en cafelokal och har fått alla inventarier på köpet. Var nere och rotade i källarförrådet idag och hittade 3 mokabryggare. Står ingen märkning på dom så jag undrar om någon här har koll på vad det är? Har vart två ägarbyten men innan dess var det en "kaffenörd" som ägde stället.

Saxat från forumet anno 2008: ca 250m från Ramberget hising iceland på Herkulesgatan 40b ligger Ättestupans Kaffe.

Bakom fasaden av "frukosthak för bygg-sluskar och annat löst folk med mobiltelefonfodral" gömms en liten espressopärla.
Den norrländske ägare och enda i personalen hyser stor kärlek till espresson. Hans normala klientel gör det förmodligen inte i samma utsträckning.

En tvågrupps La Marzocco Linea och en La Marzocco Swift kvarn (som är kanske det fränaste i kvarnväg jag sett) som matas med Passalaqua Mehari och ger ett mycket trevligt resultat i koppen. (Meharin säljs dessutom för 210kr/påsen där, måste vara bra pris.)

20160527_123036.jpg/I]
 

pojoel

Well-known member
Nu är det ju en gammal fråga, men bryggare av högra/mitten-typen har jag bara sett på landet i Ungern och Rumänien. "Balkanbryggare" alltså...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp