Crowdfunding

Herr Räv

Well-known member
Ligger nog ändå kvar med min 064S då resultaten för espresso verkade bra samt att den mindre storleken passar mig bättre. Ser den mer som ett komplement till min 1zPreresso J-Max.
 

Kaffeultras

Well-known member
Backade en 064 nyss. Så nu både en 078s och 064 eftersom jag är väldigt nyfiken på turboskivorna även om det inte finns några recensioner i den storleken än. Så pass bra pris att jag kan installera mina SSP skivor i den om turbon inte skulle hålla måttet. Och man kan ju avboka fram till 12 maj om jag förstått saken rätt.
 

Jonken

Well-known member
och 064 eftersom jag är väldigt nyfiken på turboskivorna även om det inte finns några recensioner i den storleken än. Så pass bra pris att jag kan installera mina SSP skivor i den om turbon inte skulle hålla måttet.
Där tänker vi likadant :)

Men angående avbokning skrev de såhär på FB. Osäker på om man kan ångra åt andra hållet, dvs. 078S i exemplet, men säkrast är då att köra med olika konton.
Timemore Coffee

if you backed 064s with 078s as an add-on, then you cannot cancel 064s and only keep the add-on with the initial price. But if you separately backed 064s and 078s with two KS account, then you can cancel one of your perk and keep another one with the initial price.
🥰
 

treefinger

Well-known member
Backade också 078s, men såg idag att Niche ska släppa sin Duo på 83mm.. dock ganska rejält mycket dyrare och enligt mig fulare, så blir spännande att se vad alla reviews framöver kommer att säga.
 

trisse

Well-known member
Shit fick upp timemore sculpture 78s på instagram för någon vecka sedan och tyckte den såg intressant ut men är relativt nöjd med min df64 med ssp mp skivor. Men efter att ha läst runt lite och kollat på reviews så slog jag också till på en. Ångrar fortfarande att jag missade Nichen och sculptor verkar väldigt prisvärd. Tror den kommer kosta det dubbla något år om den är så bra som den verkar.


Jag har plegat på Kickstarter och skrivit in mina kortuppgifter men pengar dras inte förens i maj. Vad jag undrar är hur det fungerar med 3d secure. Nu för tiden behöver man ju godkänna kortköp med bankid och nått sånt fick jag inte göra. Vill inte missa detta pga köpet nekas.
 

Damocles

Well-known member
Shit fick upp timemore sculpture 78s på instagram för någon vecka sedan och tyckte den såg intressant ut men är relativt nöjd med min df64 med ssp mp skivor. Men efter att ha läst runt lite och kollat på reviews så slog jag också till på en. Ångrar fortfarande att jag missade Nichen och sculptor verkar väldigt prisvärd. Tror den kommer kosta det dubbla något år om den är så bra som den verkar.


Jag har plegat på Kickstarter och skrivit in mina kortuppgifter men pengar dras inte förens i maj. Vad jag undrar är hur det fungerar med 3d secure. Nu för tiden behöver man ju godkänna kortköp med bankid och nått sånt fick jag inte göra. Vill inte missa detta pga köpet nekas.
Om inte annat så lär den nog inte bli svår att sälja i andra hand heller. Själv hoppade jag på Zerno förbättrade version som släpptes nu då jag vill ha en riktigt solid 64mm platform vid sidan av P100'an och 98mm. Den kommer dessutom med blinda skivor (utan skruvhål) så om jag blir nöjda med blinda SSP MP för espresso kontra mina 98mm HU så funderade jag på att byta skivor i P100'an till Titus SSP 98mm Brew. Då 98mm HU är tämligen samma spå med med upp-ampade mot 64mm MP så tror jag blinda 64mm MP ligger bra till för att ta över espresson helt.
 

Kaffeultras

Well-known member
Jag hoppade precis av 064 men behåller givetvis backningen av 078s. I gengäld beställde jag istället handjagaren med platta malskivor, Pietro med pro brew burrs. Sjukt taggad.
 

Kaffeultras

Well-known member
Eftersom kronan är rekordlåg landade det på 4,8k. Inget ställ men fick med ett kit lotus water på köpet som ska bli spännande att testa.
 

Kaffeultras

Well-known member
Slängde iväg en fråga om stället ingår, som de facto är klart såg jag på Hedricks insta. Leveransen från thegodshot.be är först i maj så kan avbeställa om den nu inte skulle ingå i de första leveranserna.
 
Senast ändrad:

Jonken

Well-known member
Tack, var knapert med information :) hoppas att den lever upp till förväntningarna! Det är priset, storleken och fundersamhet om ergonomin som får mig att avvakta, men den verkar ju ha många starka sidor.
 

Kaffeultras

Well-known member
Absolut, ”dyr” för att vara handkvarn men som jag fattat det unik i sitt slag och väldigt
mycket billigare än motsvarande kvalitet som elektrisk. Min tanke idag är att främst köra Pietro för mina handbrygg, Sculptor 78S för espresso/batch brews och DF64 SSP MP för espresso och allmänt komplement.
 

Kaffeultras

Well-known member
Såg precis och blev lite förvirrad. Förstod inte riktigt om det inte går att byta malskivor från 078s till 078 eller om de bara inte rekommenderade det av olika anledningar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp