Crowdfunding

henrik82

Well-known member
Gräsrotsfinansiering, folkfinansiering, massfinansiering eller crowdfunding (engelska; där även crowd funding och crowd sourced fund raising) är en modern metod för att finansiera projekt eller idéer. Det sker genom att söka förskottsbetalning från intresserade/konsumenter, ofta via internetbaserade system.

Tänkte att det va på tiden att låta gräsrotsfinansiering få en egen flik här, så att man kan lägga in intressanta projekt från dom olika företagen i nöd.
Så om ni hitta något intressant och kaffe relaterat så är det bara att slänga in det här och blir det intresse så kan vi ju skapa en egen flik på ämnet så att man inte behöver hålla diskussionerna angående eventuella projekt här.

Några crowdfunding sidor:
Kickstarter
Indiegogo

Några lyckade projekt:
Duo, Manual Coffeemaker Nº1, The Espro, Cafflano, acaia,
 
Senast ändrad:

svartvest

Well-known member
Väldigt lik espropress... fin grej att man kan välja om man vill göra genom pappersfilter. Var inte killen som misslyckades med sitt kaffe vansinnigt lik en ung Robert Gustavsson...
 

henrik82

Well-known member
Det finns pappersfilter till Espro också, men vad jag tycker verka intresant är att man drar ut en behållare med kaffet istället för att ha det liggandes på botten till man skrapar ut det. Men jag tror att jag kommer att köpa en Espro bara för att kunna jämföra alla.
 

luddast

Member
Klickade hem en jag också! Blir väldigt spännande att se. Trodde den skulle vara dyrare när jag såg hemsidan första gången. Betalar bara $20 för frakten till Sverige så vi kommer undan ändå lite billigare. Anländer lagom till födelsedagen i vår dessutom. Skönt att kunna rättfärdiga sitt köp. :lol:
 

henrik82

Well-known member
Ja där ser man, så bara för att man bor i Norge så ska man behöva betala $30 mer för att få de :nowink: Bara så att du vet så ska du ta leverans datum med en nypa salt :p Vissa är jätte duktiga på att beräkna hur lång tid saker och ting ta medans tror att när kampanjen är över så är det bara och trycka på en grön stor knapp så kommer det spruta ut saker på andra sidan :p En kickstarter som jag backade skulle skicka saker i juli, jag tror att dom skickar det denna vecken eller nästa så ca 2-3 månade senare ;) Sen har jag även fått saker tidigare än vad som är sagt :) Men jag har alltid fått det jag har backat iallafall :)
 

luddast

Member
Ja där ser man, så bara för att man bor i Norge så ska man behöva betala $30 mer för att få de :nowink: Bara så att du vet så ska du ta leverans datum med en nypa salt :p Vissa är jätte duktiga på att beräkna hur lång tid saker och ting ta medans tror att när kampanjen är över så är det bara och trycka på en grön stor knapp så kommer det spruta ut saker på andra sidan :p En kickstarter som jag backade skulle skicka saker i juli, jag tror att dom skickar det denna vecken eller nästa så ca 2-3 månade senare ;) Sen har jag även fått saker tidigare än vad som är sagt :) Men jag har alltid fått det jag har backat iallafall :)

Haha! Kan det vara Rafino:n du sitter och väntar på? :lol: Vet att det brukar kunna ta tid. Men man kan ju skriva av det som en "födelsedagspresent till sig själv". :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,381
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp