Crowdfunding

bauta

Well-known member
Kul med ny rost men absolut för dyr. 1000 USD listpris för luftrostare med 250 g kapacitet.

Det är nog inte denna som gör hemmarostning till nästa korvstoppning/hembryggnings-trend.
 

Gholam

Well-known member
Nu är det släppt på kickstarter för £489. Jag la en beställning. Leverans är estimerad till årsskiftet. Fin julklapp med andra ord :D
 

Jonken

Well-known member
Härligt. Ja den är ju bra lockande och trevligt att slippa dubbel moms.

Det jag känner mig mest tveksam till är att den går på batteri, som kommer behöva bytas ut regelbundet. Skulle önska att de släpper lite mer material som t.ex. en video på när de plockar isär för rengöring med tanke på att det ska vara en av de starka sidorna. Om de lät Dave Corbey recensera som med Niche skulle det och mycket annat komma på köpet :lol:
 

Jonken

Well-known member
Hehe jo var lite väl sugen när de sa att den skulle kosta $1200 så räddad av att priset blev lite högre :lol:

Mycket att gilla och bra pris i jämförelse med de allra värsta ändå :) kan säkert bli kanon.
 

Gholam

Well-known member
Nu finns den även till salu (rättelse: verkar vara ny runda med beställningar som tas emot...)
 

bulle

Well-known member
Någon sett eller har erfarenhet av att använda crowfunding för uppstart av kafferostier, i Sverige eller världen? 😀
 

bauta

Well-known member
Precis! Känns som det oftast används för det! Dock så startade Flippin' Burgers i Sthlm via crowdfunding, så känns som det kan gå!
Absolut! Jag var med och startade Franzens Charkuterier, och det har funkat.
 

Forumstatistik

Trådar
14,631
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp