Resultat 1 till 4 av 4
    Junior Member
    Reg.datum
    apr 2016

Rancilio Silvia eller Gaggia?

Vilken av dessa rekommenderar ni och i så fall varför? Är kaffetorsk och vill gå vidare mot ljuset och mala mina egna bönor.

Senior Member
    Reg.datum
    aug 2011
    Hur många är ni som dricker, är det endast du som dricker en espresso då och då så räcker en Gaggia Classic gott och väl. Du bör kunna hitta en begagnad Classic med Silva ångrör för under 1000kr i bra skick.

Jag har haft min Gaggia Classic (med pid) i många år och den fungerar fortfarande helt felfritt. Visst är jag sugen på bättre men har svårt att motivera mig de pengarna bara för att det ska vara med kul och snyggt.

Om ni är flera som ska dricka och är i behov av att skumma mjölk parallellt med byggandet så kolla efter andra maskiner...

Junior Member
    Reg.datum
    apr 2016
    Citat Ursprungligen postat av gabriel b Visa inlägg
    Hur många är ni som dricker, är det endast du som dricker en espresso då och då så räcker en Gaggia Classic gott och väl. Du bör kunna hitta en begagnad Classic med Silva ångrör för under 1000kr i bra skick.

Jag har haft min Gaggia Classic (med pid) i många år och den fungerar fortfarande helt felfritt. Visst är jag sugen på bättre men har svårt att motivera mig de pengarna bara för att det ska vara med kul och snyggt.

Om ni är flera som ska dricka och är i behov av att skumma mjölk parallellt med byggandet så kolla efter andra maskiner...
    Det är bara jag som dricker i vår familj. Jag beställde en aeropress till slut. En Wilfa kvarn och några sjysta bönor. Ska bli spännande att smaka. Espresso kanske blir av i framtiden bara jag får lov att ställa maskinen nånstans i köket för frugan.

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Brygg är lite underskattat så en aeropress och wilfa är en bra början, lite mer förlåtande än espresso också.

Liknande ämnen

1. Första maskin, Gaggia Classic eller Rancilio Silvia ?
    Av Torskboll i forum Espressomaskiner
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-12-29, 17:51
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-15, 18:23
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 12:12
  4. Gaggia Baby Twin eller Rancilio Silvia
    Av Grinderman i forum Hårdvara
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 12:48

Behörigheter för att posta