Kamira Espressomaskin - en portabel maskin 10% rabatt fram till 31 Maj 2016

Kamira

New member
Hej alla Kaffeälskare!

Nu har vi lanserat Kamira espressomaskin i Norden, först ut är vi i Sverige.
För att fira detta med er på RiktigtKaffe.se vill vi ge er 10% rabatt på vår maskin!

81DikMQmxFL._SL1500_.jpg

Kamira espressomaskin började utvecklas av den Sicilianska espresso älskaren Nino Nazzareno år 1998. Utvecklingen av Kamira, som betyder ”drottningen av kaffe el. kaffedrottningen”, pågick i 15 år. Med stor känsla för både kvalitet och design lyckades Nino få fram en fantastisk espresso maskin gjord med en unik precision.

Kamiras design och utformning skapar den mest krämigaste espresso där man tillgodogör sig oljorna i espressobönan på ett magiskt sett som får den mest kräsne att förundra sig över resultatet.

När man sedan kan skapa denna fantastiska espresso på i stort sett vilken värmekälla som helst, är succén ett faktum. Både vandraren, Husvagn- & Husbilsägaren, båtägaren, jägaren, restauranger och lyxköks ägaren kan alltid lita på den krämigaste och godaste espresso varje dag utan strul, då känner man glädje och förälskelsen växa för varje espresso.

ekonomisk-160px.png garanti5-160px.png handgjord-160px.png Miljovanlig-160px.png tamed.jpg

Rabattkoden är giltig fram till 31 Maj 2016: RIKTIGTKAFFE

logotype1-179x75.png

www.Kamira.se
 
Senast ändrad:

svartvest

Well-known member
Ganska dyr och tror inte att den kommer upp i tryck för att producera espresso. En snygg mokkabryggare, skulle vara kul att smaka men då köper jag hellre fler chemexbryggare.
 

Kamira

New member
Hej Svartvest,

Du har alltid 14 dagar öppetköp, du kan ju testa maskinen. Gillar du den inte, så står vi för returen.

Ha en fin dag!
 

Ampalang

Well-known member
Kamiras design och utformning skapar den mest krämigaste espresso där man tillgodogör sig oljorna i espressobönan på ett magiskt sett som får den mest kräsne att förundra sig över resultatet.

Ta inte detta på fel sätt men med den byggkvaliteten och tekniken krävs det nog mer än magi för att få till det ;)
 

Kamira

New member
Hej Ampalang,

Jag förstår att det kan tyckas konstigt.
Men med den mängden vatten som hälls i värms upp, skapas det riktigt fint ångtryck.
Tror inte man förstår det förrän man har sett och provat det.
 

svartvest

Well-known member
Jag ser att priset på bryggaren är 79euro på nätet det är 728 kr, väldigt stor prisskillnad. Blandade omdömen, men helt klar en snygg mokka bryggare.
 

Ampalang

Well-known member
Ni får gärna ta betalt hur mkt ni vill men personligen är jag av åsikten att trots våran höga moms i Sverige att man inte ska behöva betala mer än max 10% mer för att få handla hos en svensk återförsäljare jämfört med att importera själv.

Jag skulle aldrig någonsin rekomendera någon att handla av ett märke där priset inte var standarliserat över världen men ett visst +- för dem olika momssatserna.

Vill ni vi ska köpa en såkallad maskin som gör "Italiensk espresso" ber jag er återkomma när ni kan sätta den här loggan på era produkter.

ESPRESSO-ITALIANO-350-300x253.jpg
 

Davoj

Member
Ni får gärna ta betalt hur mkt ni vill men personligen är jag av åsikten att trots våran höga moms i Sverige att man inte ska behöva betala mer än max 10% mer för att få handla hos en svensk återförsäljare jämfört med att importera själv.

Jag skulle aldrig någonsin rekomendera någon att handla av ett märke där priset inte var standarliserat över världen men ett visst +- för dem olika momssatserna.

Vill ni vi ska köpa en såkallad maskin som gör "Italiensk espresso" ber jag er återkomma när ni kan sätta den här loggan på era produkter.

Visa bilaga 14282

Tycker det är kul med att det kommer in nya produkter på den Svenska marknaden. Som företagare förstår jag helt klart prissättningen, marknadsföring, löner importer osv ska betalas i Sverige. Personligen tycker jag inte det är mycket pengar för en snygg bryggare, men men. Vi är ju olika.
Nästa löning så ska jag nog testa denna :)
 

svartvest

Well-known member
Det jag reagerar på är att du får samma bryggare en mokabryggare för någon hundra. Att skriva att det är espressobryggare det är fel för det är det inte. Köp den och så får vi höra vad du har att säga, än bättre jag utmanar Malmös kaffenördar att träffas och ha en mokabryggnings test...

Lycka till!!!
 

wheelie87

Active member
Jag skulle nog kalla det för en snygg, rolig, onödigt dyr och onödigt fräck mokabryggare.

När jag får för mycket pengar över så tänker jag köpa en sån där, bara för att den ser fräck ut. :D
 

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Jag ser det så här! Som kaffenörd så vill man ha så många olika bryggare som möjligt, det är bara kul! Sen om det är espresso eller ej spelar ingen roll! Folk hänger upp sig på att det skall vara espresso hela tiden! Dåck ska man självklart inte saluföra en bryggare som ej kommer upp i 9 bar som en espressobryggare! Jag kommer kanske köpa denna!?
Skall bara köpa Espro P5 först!:lol:
 

Victor S

Well-known member
Om man byter ut termen från ångdriven espressomaskin till mokkabryggare med portafilter så blir det hekt plötsligt mycket mer lockande. För att inte ha filtret i mitten är ju inte en så dum grej. Oturlig marknadsföring bara.
 

wheelie87

Active member
Kollat lite på youtube och i alla klipp är det gasspis. Funkar det med de spisar som är vanliga i vårt avlånga?
(Elvärme i keramisk häll eller glasshäll... eller vad är rätt tekniska begrepp för "vanlig spis" ?)
 

Davoj

Member
Jag har köpt och testat Kamiran och den fungerar på min keramiska häll. Ställde samma fråga till dem via mail, svaret jag fick var att den fungerade på alla sorters spisar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,376
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp