Joysticks till Brewtus 4

Hagalund

Well-known member
Tänkbart projekt för mig.

http://www.home-barista.com/espresso-machines/expobar-brewtus-steam-joystick-mod-t34040.html
https://www.chriscoffee.com/Joystick-Assemblies-p/jt995g.htm

Jag tycker att det finns både estetiska och funktionella fördelarna med att byta till joysticks. Det framgår av de kommentarerna och bilderna som finns utlagda på nätet. De enda nackdelarna jag ser är transportpriset till Sverige och avsaknad av steg för steg anvisningarna för monteringen. Vid intresse skulle kanske men bara kanske Kaffecompagniet vara intresserad av att göra en större beställning.
 

bauta

Well-known member
Utseendet lyfter helt klart.
Men hur är moduleringen av ångan? Är det bara fullt blås? Jag brukar börja lite lugnt och avsluta med fullt blås för cirkulationen.

Och 800:- per kran, plus frakt & ev tull? Själva joystick'en borde finns tillgänglig i EU som reservdel till de listade maskinerna, men frågan är om adaptern är nån special?
 

Hagalund

Well-known member
Utseendet lyfter helt klart.
Men hur är moduleringen av ångan? Är det bara fullt blås? Jag brukar börja lite lugnt och avsluta med fullt blås för cirkulationen.

Och 800:- per kran, plus frakt & ev tull? Själva joystick'en borde finns tillgänglig i EU som reservdel till de listade maskinerna, men frågan är om adaptern är nån special?

Det är många frågor som jag inte har svar på men visst blir man sugen. Modifieringen är inte invasiv och medför en engångskostnad fördelat i mitt fall på många år framöver. Vi kanske kommer fram med gemensamma krafter här forumet på en finfin lösning.
 

Ampalang

Well-known member
Har så på min maskin original, inte för att jag är mjölkskummare till yrket men du kan allt kontrollera flödet rätt bra.
 

Hagalund

Well-known member
Info från Amerika:p

The wand itself is female. It comes with a two hole no burn 8mm Male tip.
**NOTE**: These joystick assemblies can also be fitted on to the Alex II, Alex Duetto (II and 3.0), Isomac machines, Quick Mill Vetrano 2B, and Exbobar machines. However, an adapter is needed for each joystick assembly in order to operate. It is listed below. These will NOT work on the Rocket machines.
There are no official directions on how to swap it out other than you have to use an adaptor.

Thank you,
Marcus
Chris Coffee service
10 Corporate Circle
Albany, NY 12203
(518) 452-5995
service2@chriscoffee.com
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp