Appar

henrik82

Well-known member
Vad har du för mobil op?
Android
IOS
Windows
Jag har konstaterat att jag är väldigt trött på att alla bra kaffe appar enbart hamnar på IOS, jag över väger seriöst att köpa en Ipad mini bara till kaffe, för att acaian finns det en app som heter Brewmaster och den finns bara till IOS, sen är det KoHi som också är en väldigt användbar app men bara finns till IOS. Detta är bara två exempel av många jag tror säkert att det finns någon av er som känner samma sak som jag.

Jag har Android
 

wheelie87

Active member
Kör också android och är inte helt nöjd med utbudet av appar. Hoppas kanske på att nån annan med android kan tipsa om nån app jag missat och har användning för. :)
 

henrik82

Well-known member
KoHi, men den kostar men kommer inte ihåg hur mycket, tror att det är typ 20kr eller nåt.
Sen så tycker jag att Johan och Nyströms app är bra och den är gratis.
Den ultimata appen är ju acaia´s men den behöver en våg som du kommer att vilja ha om du inte redan har en ;)
 

henrik82

Well-known member
Hahaha ja du. Det är faktiskt en bra fråga. Det är ju lite olika men dom som jag använder är hjälpmedel för att räkna ut förhållandet mellan kaffe och vatten, sen är det en massa bra brygg guider. Acaia appen styr min våg.

Du vet allt detta som gjorde att vi inte kunde brygga bra kaffe innan smartphone och surfplattan ;-) hur vi överhuvudtaget klarade av att leva innan dessa prylarna vet jag inte ;-)
 

svartvest

Well-known member
Jag minns när pong kom.... magiskt...

En del appar tycker jag är ganska så knöliga jag använder mest coffeeNerd och J&N
 

henrik82

Well-known member
Ja jag måste hålla med dig, många appar är mer jobb än det gör någon nytta.
Det flesta apparna är en miniräknare som räknar ut att om du har 1 l vatten så ska du ha 62,50 g kaffe om du brygger 1:16 och 66.67 g kaffe om du brygger 1:15.
 

lennart

Well-known member
Jag använder en Android telefon att ringa med men till Acaia's app och VST coffetool använder jag en iPad och iPhone utan simkort.
 

MrMartini

Well-known member
Hahaha ja du. Det är faktiskt en bra fråga. Det är ju lite olika men dom som jag använder är hjälpmedel för att räkna ut förhållandet mellan kaffe och vatten, sen är det en massa bra brygg guider. Acaia appen styr min våg.

Du vet allt detta som gjorde att vi inte kunde brygga bra kaffe innan smartphone och surfplattan ;-) hur vi överhuvudtaget klarade av att leva innan dessa prylarna vet jag inte ;-)

så med andra ord, något som ersätter; ettusen-ett, ettusen-två, ettusen....

jag svarar Pass på den; väljer att klara den lilla stund av Zen jag har på dagen utan en mobil i handen
 
Topp