Avkalka Brewtus 4

bauta

Well-known member
Jag har i ärlighetens namn inte gjort det sedan jag hade isär den. Kör visserligen med filter innan och mjukt vatten, men det är hög tid.
Har haft en instruktion, ska se om jag hittar den.
 

Hagalund

Well-known member
Jag har i ärlighetens namn inte gjort det sedan jag hade isär den. Kör visserligen med filter innan och mjukt vatten, men det är hög tid.
Har haft en instruktion, ska se om jag hittar den.
Det skulle vara toppen om du hittar instruktionen. Den info som finns att googla fram är aningen förvirrande för mig.
 

bauta

Well-known member
Men jag måste ta tag i detta när jag kommer hem.

PS Zoega Palazzo var oväntat bra här i Björnrike ☺️Italiensk jordighet, men kanske endast tillgängligt för restauranger? DS
 

Hagalund

Well-known member
Men jag måste ta tag i detta när jag kommer hem.

PS Zoega Palazzo var oväntat bra här i Björnrike ☺️Italiensk jordighet, men kanske endast tillgängligt för restauranger? DS
Återkom gärna, det finns säkert fler som är intresserade att få klarläggande i detta ämne. Jag tycker att det verkar oklart hur det skall gå till att avkalka maskiner med dubbelkokare.
 

andekl

Active member
Jag tror inte packningarna påverkas så mycket (så starkt blir det inte). Förutsatt att man följer doseringen.

Tänk på att låta pumpen vila mellan varven - även detta framgår. Den får jobba hårt och kan förmodligen gå sönder om man kör hårdare.

Tyvärr tar processen ganska lång tid. Men bra blir det! :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp