The RAFINO

cizeta

Well-known member
Trodde jag skulle kunna motstå, men nu har jag också stöttat rafino. Som om att gäster inte tycker att jag är tillräckligt knäpp när jag handmaler och brygger med kalita. Nu kommer det siktas också.
 

henrik82

Well-known member
cizeta: Hahaha, vänta tills du står på jobbet med en kvarn aeropress och våg, då kommer folk att titta på dig, sen så kallas mitt kaffe hör i köket för labbet, men det beror nog mest på syphonen och mina chemex kannor ihop med resten av alla mina kaffe prylar ;). Jag hade några vänner över som frågade om dem skulle brygga kaffe, dom kom tillbaks lika fort från köket och sa att det får jag nog göra själv :)

Svartvest: Ja jag också, ska bli riktigt spännande :)
 

svartvest

Well-known member
Rafino fortsätter och har nu sprängt gränsen 80.000 vilket innebär att man kan välja olika färger... usch ett val till...hade hoppats på vit men jag tror jag går på silver... hoppas att fler går med då blir det fler siktmått.
 

cizeta

Well-known member
cizeta: Hahaha, vänta tills du står på jobbet med en kvarn aeropress och våg, då kommer folk att titta på dig, sen så kallas mitt kaffe hör i köket för labbet, men det beror nog mest på syphonen och mina chemex kannor ihop med resten av alla mina kaffe prylar ;). Jag hade några vänner över som frågade om dem skulle brygga kaffe, dom kom tillbaks lika fort från köket och sa att det får jag nog göra själv :)

Svartvest: Ja jag också, ska bli riktigt spännande :)
Kvarn aeropress och våg har jag kört ett tag på jobbet. I början tittade suspekt, sen så satt sig alla närmare för att känna doften av ny malt kaffe.
 

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Trodde jag skulle kunna motstå, men nu har jag också stöttat rafino. Som om att gäster inte tycker att jag är tillräckligt knäpp när jag handmaler och brygger med kalita. Nu kommer det siktas också.

Haha! Jaa det kostar att ligga på topp! :lol:Några av mina vänner tycker inte att det är klokt att lägga 3000kr på en kaffekvarn!
 

henrik82

Well-known member
cizeta: Visst är det trevligt när ens kollegor börja fatta intresse för kaffe :) Vi är två på jobbet som har AP, men jag gjorde en presskanna en morgon till mig och dem som gå på morgon skiftet med mig och idag frågar dem alltid vad det är för spännande jag har på kannan :)

Jag tror att jag siktar in mig på den svarta eller röda :) Jag vill se riktiga bilder av dem innan jag bestämmer mig, för det är svårt att säga om det är snyggt eller inte av en 3D animation.
 

henrik82

Well-known member
ArcticDreamers Rapture: Jag vet precis vad du menar mina föräldrars kaffe är ren odrickbart, man kan döda elefanter med det. Det är inga 60-70g/l utan 600-700g/l :wacko:
 

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Jaa, jag tänker mer på att dom köper Zoegas mörkrostat kaffe som dom häller upp i en burk av glas! Detta i kombination med ölands hårda vatten gör kaffet i det närmaste odrickbart! Om det inte är tidig morgon och man är otroligt kaffesugen, eller ännu hellre om man är ute med båten och fiskar i vårsolen! Men då smakar allt kaffe gott, även upphällt i en termosmugg av plast!:lol:
 

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Va kul! Jag får meddelande på Hotmail, men ärligt talat e jag osaäker på vad jag ska göra? Det är bilder på öppna hänglås. Är det meningen man skall göra någonting! Mer pengar har jag inte att lägga i projektet!
 
Sieves .jpg

Thank you! Due to popular demand we have released 3 new sieve sizes. 200, 250, and 350 microns. If you would like to get them now, you can choose one of the three new PLUS reward levels.
 

henrik82

Well-known member
Jag har inte bestämt mig ännu, har ju inte espresso maskin så det är ju ingen mening egentligen att jag köper till de, men sen är det en del av mig som tycker att jag borde för när jag har plats för en espresso maskin så kommer jag att köpa en och då har jag redan alla storlekar.
 

edtbjon

Well-known member
Jag har inte heller bestämt nånting om + paketen, men då min kafferesa tar mig till nya ställen hela tiden kanske det inte är nån dum idé med fler storlekar på silarna. Risken finns ju att man kommer på nåt nytt. :)
 

henrik82

Well-known member
Vad tänker ni om hållaren till siktskivorna? Det jag set på bilden är inte något som jag kommer betala extra för, är ganska säker på att jag kan göra något själv som kommer passa mitt kaffe hör bättre.
 
Topp