Espro-press i glas

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Jag är ett stort fan av press-kanna och speciellt i Espro-press! Jag har den vanliga i rostfritt stål! Men såg bilder på en ny version i glas!! Kaffenörden i mig vaknade direkt! Jag vet att dessa bara finns i Canada än så länge och undrar om någon här på forumet har läst eller hört om och när de eventuellt skulle börja säljas i Sverige?
 

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Jaa, verkligen! Hoppas den kommer till Sverige snart! Supernöjd med min vanliga Espropress! Ger ett betydligt bättre kaffe än en vanlig press-kanna, om man gillar lite mer Clean cup!? Sen håller den värmen bra iom att den är i stål! Men det är något visst med presskannor i glas! Då man ser kaffet! Den nya P5 Espro är det bästa ur två världar kanske?
 

henrik82

Well-known member
Efter att ha dödat 2 presskannor och en som tvärdog när jag hällde vatten i den på jabbet så tog jag beslutet att det får bli en Espro P7 i stål. Det är sån enorm skilnad mellan den traditionella presskannan och Espron. Jag maler ganska så mycket finare nu än jag gör till presskanna och där har jag legat något grövre än till brygg, nu är det mer bryggmalet och det är nästan ingen sump kvar i koppen :eek:hmy::). Jag gör kaffe till mig och mina kollegor runt 4 på eftermiddagen och när jag vid 6 tog kannan och kände på locket så var det fortfarande varmt trots att den stått tom i 1-1½ timme, vill inte påstå att den va brännhet på insidan men definitivt väldigt varm fortfarande efter 2 timmar :). Är nog inte helt uteslutet att det blir en i glas hemma :lol:
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp