Köptips på kaffemaskin

gson

New member
Hej! Jag vill köpa en kaffemaskin som ger ett riktigt bra kaffe. Jag vill ha en helautomatisk maskin då jag arbetar en hel del hemifrån och vill kunna gå och ta kaffe enkelt och snabbt. Jag är beredd att lägga ut en bra slant om den ger bra kaffe! Jag dricker mest vanligt svart kaffe.

Har ni tips om vad jag skall tänka på inför mitt köp, och har ni rent av något att rekommendera?

Tack på förhand,
Jacob
 

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Om man vill ha gott kaffe så tror jag det är svårt med en helautomatisk maskin iom att kaffet skall drickas så färskt som möjligt för att smaka bra! Vet inte om det finns maskiner som maler upp kaffe och brygger med en knapptryckning, om det inte är espressomaskiner du menar? Då finns det ju en hel del sådana! "Jura" har väll en hel del helautomatiska espressomaskiner!?
 

kafferookie

Well-known member
Dricker du mest vanligt svart? Då är väll en schysst bryggare att föredra? moccamaster har en som verkar vara specialgjord att bara brygga en kopp.
 

Large

Well-known member
Om det nu är en vanlig helautomatisk espresso/kaffemaskin du söker så är det många som är nöjda med Melittas Cafeo Solo.
Kompakt, enkel att sköta, möjlighet att justera vattentemperatur, bön- och vattenmängd med några knapptryck och ett vred. De flesta användare anser att den gör gott kaffe även om användarbasen inte direkt är kaffenördar precis.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp