Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 17 till 24 av 39

Ämne: Resekvarn

Junior Member
    Reg.datum
    nov 2016
    Någon som har tips på handkvarn till aeropressen på jobbet?

Senior Member
    Reg.datum
    sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av henrik82 Visa inlägg
    Efter Tysklandsresan så har jag konstaterat att jag är i desperat behov av en bra kvarn som kan följa med ut på tur.
    Jag hade en Porlex mini förut men är inte helt nöjd med den (plus att den är död), önskan är en Hausgrind från Made by Knock, men den är lite svår att få tag på, en annan kvarn som kommit in i rampljuset är Lido 3, den sista jag har tittat på är Handground, denna är jag lite osäker på, är det någon som har en? Om det finns andra förslag eller om ni har testat någon av ovanstående och är helt frälst eller tycker att den är den värsta skit som producerats så skriv väldigt hjärna några ord om varför

P.S. Ja det är inga små reservankarna som jag har tittat på, men jag vill ha gott kaffe inte smidig packning
    Kolla in denna. Jag äger den inte själv men har testat den. Riktigt trevlig.
    https://www.espressogear.com/All-Cat...-Grinder-Black

Baserat på många bedömningar på Kaffee-Netz skulle jag i dagsläget satsa på en Feldgrind. Köper man den direkt från England verkar man få räkna med lång leveranstid. Annars kan man beställa direkt från The Barn i Berlin. Skall nog köpa en sådan själv att ha som fjärdekvarn till brygg, AP och för resor.

Feldgrind är riktigt bra kvarn, hade det inte varit för att jag köpte LIDO3 skulle jag köpa en, finns förvisso en liten risk att jag gör det i alla fall. Den går att köpa hos Tim Wendelboe för 1375 Nok och jag har ca 15-20 min promenad till.

Bör tilläggas att jag är väldigt nöjd med LIDO3 bort sätt från att den är väldigt stor

Junior Member
    Reg.datum
    dec 2013
    Var rekommenderar ni att köpa lido kvarn? Svensk åf? Är en lido e jag skall ha.

Skickat från min F5121 via Tapatalk

Jag köpte min från USA. Men kan rekommendera Feldgrind, den är ca halva storleken och precis lika bra.

Junior Member
    Reg.datum
    dec 2013
    Är den lika bra som lido e till espresso alltså?
    Har tänkt ner gradera här hemma:p gjorde mig av med min gaggia classic i somras för den inte passade in i köket (tydligen) och användes för lite..
    Nu har jag skaffat en rok och tycker det funkar kanon.
    Men kvarnen (graef cm70) är för ful för att stå framme och den för dessutom ett jävla oväsen och är onödigt otymplig.. Iom att jag gör en espresso om dagen så känner jag att det skulle funka fint med en handvevad, sen om den är lite stor är väl inte hela världen, design mässigt matchar den ju rok enheten
    Ingen som känner till nån sida från ett annat eu land?

Skickat från min F5121 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •