Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 39

Ämne: Resekvarn

Senior Member TTobbes avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Som min 6åriga dotter sa "Du och din jävla kaffemaskin"

Senior Member
    Reg.datum
    jul 2007
    Den går bort med en gång pga dålig byggkvalitet...

Med andra ord växeln är i plast och den ser lite svajig ut och när det gäller gjutmaterial är det inte bra alls (spricker).

Det blev en LIDO 3. Nu ska vi bara testa den.

Hummm.... Det känns helt fel när man maler kaffe på sin handkvarn till en V60 när man har en elektrisk kvarn ståendes på bänken, men vad gör man inte för att hitta rätt inställning på den Det gick åt betydligt mindre kaffe än vad jag trodde att det skulle göra och jag är sjukt nöjd med den, den prestera inte riktigt lika jämt som min Vario men det är inte långt ifrån, sen gick det faktiskt ganska snabbt att mala upp 25g, ca 20-25sec. Det blir ju lite statiskt men det gör inte så mycket för det va mest silverskinn som satt kvar precis under kvarn verket och det vill man ju ändå inte ha. Den behöver fortfarande finjusteras lite men jag är nöjd med kaffet och nu vet jag ju vart jag ska vara någonstans för en V60, så då är det Aeropress nästa

25g för v60 går ganska lätt och det kommer gå ännu lättare när den är inkörd. Dock så känns det aldrig snabbt och lätt med 15 + 15g för morgon cappuccinon.
    Using Tapatalk

Det kommer aldrig falla mig in att mala kaffe för hand till en espresso :p Den är till för resekaffe inget annat när jag har en espressomaskin så har jag en espressokvarn på min kaffe bänk

Espressokvarn beställd, men ibland kan det bli litet glapp mellan maskinerna. Hoppas i alla fall att lidon fungerar bra för dig. Min har varit en trogen kamrat i ryggsäcken bredvid aeropressen.
    Using Tapatalk

Member
    Reg.datum
    jul 2007
    Fann denna av en händelse: Resekvarn

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •