Vad stör ni er på?

Victor S

Well-known member
Som kaffeälskare så tar vi ju vårt kaffe för det mesta på fullaste allvar. Men vad händer inom oss när vi ser nära och kära missbruka sina bönor på diverse sätt? Jo, det drar ihop sig i hjärtat och man närmar sig ett tillstånd liknande en stroke.


Så vad stör ni er på lite extra mycket vad gäller andras kaffedrickande?

En sak jag stör mig på är i alla fall när folk envisas med att börja hälla upp kaffe innan bryggaren är klar...
 

SirGrunge

Well-known member
Dom där j-a podmaskinerna och pulvermänniskor som dricker av vana istället för av njutning.
 

martink78

Well-known member
Ja, mjölk. Värdelöst att bjuda på finkaffe när de ändå har mjölk i, och sen tycker de inte att det smakar nått... då hänger smockan i luften..
 

henrik82

Well-known member
Jag hatar pod människor som säger att dem gör espresso :mad:

När jag bjuder på kaffe så får mina gäster smaka på kaffet före jag ger dem mjölk och om dem sen tar mjölk så är det väldigt mycke mindre än vad dem brukar göra iallafall.
 

svartvest

Well-known member
Folk som bälgar i sig kaffe utan att känna vad smakar det. Perkulator är den bästa bryggaren. Folk som inte fattar att Molbergs är en blandning. Espresso går inte få ur podar...samt att mörkrost är godaste...
 

henrik82

Well-known member
Det känns som vi behöver gå ut i skogen och skrika lite :p mycket agg mot dem förlorade själarna där ute.
svartvest du ska vara glad att du inte jobba på mitt jobb, för han som är ansvarig för kaffemaskinen (som jag för övrig övergav för 2 år sen, för en aeropress, en porlex (nu mera en Wilfa)och knark våg :coffee:) tror inta att det finns en bäst före datum på kaffe :mad:
 

svartvest

Well-known member
Ja denna tråd är som att gå i skogen och skrika eller en primalskiklåda... (en låda man sätter på huvudet) vi har socialt kaffe på jobbet och alla har fattat detta med smak...
 

hne

Well-known member
Köpa 12kg kaffe en gång per år. Hälla över nyöppnad påse färdigmalet i otät plåtburk.
 

Victor S

Well-known member
Ojdå. Den här tråden utvecklade sig ju explosionsartat kan man väl säga :)

Och det där med mjölken kan jag hålla med om. Har man stått och bryggt kaffe för hand i sin Hario så är det fanimej inte okej att fråga om det finns mjölk innan man smakat.
 

hrbrun

Well-known member
Jag hatar också alla muppar som envisas med pod-maskiner. Kaffet smakar förjävligt, och det pajar naturen. lose-lose situation liksom.

Och så hatar jag dom på jobbet som häller upp kaffet i plåtlådan. Och sen låter locket ligga vid sidan av, liksom bara för att visa hur ignorant man egentligen kan vara...
 

wheelie87

Active member
prod_detail_cappuccino_toblerone.png




Sånt här och liknande.


Nåt pulver som består av en del snabbkaffe, en del bös, två delar torrmjölk och två delar oboy/liknande.
 

Eismannen

Well-known member
Stör mig på folk som sätter på bryggkaffe, överdoserar så in i bängen att kaffet blir alldeles för koncentrerat och surt, och sen säger de något i stil med att "nej, jag dricker te pga att magen inte fixar kaffe" ... go figure...

Och folk som säger ********. Edit: Express0 blev censurerat. Hahahha.. det är visst en svordom här!

Och så har vi nespressomänniskor.... nuff said.
 

Jonken

Well-known member
Smutsig utrustning. Så fort det handlar om kaffe behöver man tydligen inte diska eller rengöra grejerna... Inte ens kaféer verkar helt förskonade den idén.

Nescafé, som är så framgångsrika att stora delar av världen inte vet hur man gör kaffe utan deras dyra pulver.
 

Forumstatistik

Trådar
14,631
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp