Senseo PODS - Fiasko

Svard

Active member
Efter att min Jura kraschat ville jag prova en PODS variant för morronkaffet. Efter lite funderingar började jag jaga efter en Brunopasso för ESE-PODS men hitta ingen. Så då blev det Senseo-PODS. Nu har jag provat 9 sorters kaffe och ingen är var god. På maskinen kan man välja 125 ml eller 60 ml, och 60 ml är för mycket, hälften räcker. Det som jag tyckte lät bra var att man kan lägga två Pods på varandra och gör jag det och ändå kör en enkel kopp och avbryter när jag fått 30 ml så är det ändå bara smaken av bryggt kaffe, dock lite starkare.

Jag har tidigare haft 123Spresso och det var en god espresso. Den hade en riktig kompressor och Pods:en var hårt packade. Senseo är ju helt lösa.
Jag vet att fråga om PODS i detta forum är som att svära i kyrkan, men jag tror ni förstår vad jag söker.

  • Har någon hittat en PODS variant som ger en åtminstone hyfsat god espresso?
 

Svard

Active member
Det är bara att erkänna att mitt köp av Philips Senseo var ett stort fiasko. Har provat 10-tals sorter med olika kaffe men ingen är i närheten av en Espresso. Fick tag i en så kallad "1,2,3 Spresso" - maskin och deras kaffe "Malongo" börjar närma sig en Espresso. Vill bara varan för Senseo så behöver ni inte göra om mitt misstag.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,668
Inlägg
155,724
Medlemmar
19,365
Senaste medlemmen
tomeem
Topp