Brewtus 4- reservdelar

Hagalund

Well-known member
Hej,
Ni som har Brewtus, var köper ni reservdelar t.ex epdm o-ringar? Har ni sprängskiss som ni går efter avseende dimensionerna?
Jag tycker att skulle vara bra att ha en uppsättning med o-ringar hemma ifall man skulle behöva byta någon packning.
Tack på förhand
 

bauta

Well-known member
Jag beställde ett komplett set med tätningar från BellaBarista. Men det blev dyrt.
Tätningen till filterhuvudet (den enda som byts regelbundet) köper jag från Kaffecompagniet. Observera att den finns i 2-3 olika höjder. Höjden styr var ditt PF stoppar när det sitter fast.
 

Hagalund

Well-known member
Jag beställde ett komplett set med tätningar från BellaBarista. Men det blev dyrt.
Tätningen till filterhuvudet (den enda som byts regelbundet) köper jag från Kaffecompagniet. Observera att den finns i 2-3 olika höjder. Höjden styr var ditt PF stoppar när det sitter fast.
Det vad jag skulle behöva är sprängskiss till Brewtus 4 med de räta dimensionerna på packningarna. Jag har byt bryggpackningen till silikon(8 mm) i samband med byte av spridarfiltret till IMS. Jag är ute efter packningar till ångröret och varmvatten kranen.
 

bauta

Well-known member
Det vad jag skulle behöva är sprängskiss till Brewtus 4 med de räta dimensionerna på packningarna. Jag har byt bryggpackningen till silikon(8 mm) i samband med byte av spridarfiltret till IMS. Jag är ute efter packningar till ångröret och varmvatten kranen.
Funkar denna?
https://www.dropbox.com/s/7kpc7tcdz...gram - Lever and Brewtus Rev 11-2009.pdf?dl=0

Är det kranarna som läcker är jag osäker på om det finns mjuka packningar. Gissar att det är en nålventil m metallkona i ett säte.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp