Peppar, Peppar, Ta i trä

Peppar

New member
Okej, nu använde jag ett ordskämt jag har fått höra i över 10 år nu pga mitt namn.
I alla fall:

Hej!
Jag heter Peppar (födelsenamn Johan. Välj själv!), jag är 23 år och har druckit kaffe så länge jag kan minnas.
Att jag hamnade i kaffebranschen var en kombination av en slump och kontakter. När jag efter en lunch i Malmö fick en kopp kaffe som smakade väldigt bra var jag tvungen att fråga vart det var ifrån. Fick reda på att det kom ifrån stället på andra sidan gatan. Väl inne i butiken står en gammal vän till mig bakom disken! Klart man började hänga där då. Då vart jag fortfarande en "nybörjare", så att säga.
Blir senare vän med en kvinna vid namn Johanna som vid mötestillfället ägde ett ställe i Malmö och numera äger ett annat efter att första la ner. Hon tyckte självfallet att jag som arbetslös skulle komma och ha min arbetspraktik hos henne på det nya stället.
Sagt och gjort så fick jag mig en "baristautbildning" under min tid bakom disken.
Under samma period lär jag känna ägaren av förstnämnda café (där jag numera är anställd!).

Spenderar mina dagar med att lukta på och dricka kaffe samt hjälpa kunder!
Kortfattat om mig!
 
Topp