Vilken PODS typ rekomenderar ni?

Svard

Active member
Var inställd på att köpa en maskin för ESE Pods men nu ser jag att det finns många andra varianter. Vilken rekommenderar ni eller vilka ska man INTE köpa.
Hitta en länk med olika typer: https://www.delico.se/podguide

E.S.E Pods
Senseopads
InsatsPads
Nespresso Pro
Mokador
1,2,3 Spresso
 
Senast ändrad:

Large

Well-known member
Nej, gör för all del inte det, men förvänta dig inte att det finns så mycket kunskap här om pods. Men jag tror vi är flera som av rent intresse skulle vilja veta mer, så fortsätt gärna dela med dig av dina funderingar och erfarenheter.
 

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Jag har en Nespresso maskin jag aldrig använder! Jag gillar den inte iom att estraktionstiden är aldeles för kort! Kanske 10 sekunder. Skall du köpa en espressomaskin så ska du nog köpa en riktig! Kan iofs inte svara för hur andra pods-maskiner är, men min Nespresso är inte bra!
 

Victor S

Well-known member
Dolce Gusto är inget att ha om man vill ha espresso. Dock så är de rätt bra för vanligt kaffe och andra varma drycker. ESE pods har jag kört lite i min gaggia evolution det senaste. De är helt okej faktiskt.
 

ArcticDreamers Rapture

Well-known member
Skulle jag mig på en gissning är nog E.S.E pods maskiner bäst!? Tror de har funnits längst på marknaden! Men bättre som sagt att köpa en riktig espressomaskin och lära sig hantverket! Men jag är mer intresserad av kvarnar än espressomaskiner! Tycker man får godast kaffe med en Aeropress eller presskanna. Visst är en välgjord espresso gott, men inget jag vill dricka för ofta! ¨Låt säga att jag hade 20000kr jag var tvungen att köpa något kafferelaterat för så skulle jag köpt en 20000 kronors kvarn! Hällst en Mahlkonig EK43
 

Svard

Active member
Nu har jag provat med ESE-pods i en maskin för 1,2,3 Spresso. Pods:en ser otroligt lika dana ut. Tyvärr så passar det ändå inte riktigt i maskinen men om jag klipper mycket lite, 1 mm i ena sidan så passar den. Det var mycket godare espresso med ESE-pods men det har väl med kaffesorten att göra. Besvärligt att det inte finns en leverantör av 1,2,3 Spresso pods i Sverige, jag har då inte hittat någon.
 

MrMartini

Well-known member
jag antar att du kör podsen på morgonen för att det går snabbt, men har du övervägt Mokabryggare med färdigmalt kaffe? helt ok för morgonkoppen tycker jag. En dubbel och lite varm mjölk på det så har du en äkta cafe latte och doften är något alldeles speciellt
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp