Uppgradering från Gaggia Classic köpes

Hej på er. Jag har precis sålt min Gaggia Classic och är nu på jakt efter en lämplig maskin för uppgradering. Köper gärna ett komplett kit med kvarn och allt. Jag har varit inne på Rancilio Silvia med en rockykvarn men tvekar lite då det finns så många andra maskiner ute på begagnatmarknaden som nog är ännu mer prisvärda. Maskinen kommer att användas ungefär lika mycket till espresso som latte så en dubbelkokare vore bra.Har ni någon bra maskin eller kvarn i prisklassen upp till 5000 kr till salu så tipsa mig gärna. Maskinen måste gå att skicka då jag bor i Umeå.
/Erik
 

TTobbe

Well-known member
Allt går att skicka Jag skickade min Fiorenzato Ducale och Brasilia RR45 från Uppsala till Falkenberg kostade 1000kr
 

gabriel b

Well-known member
Hur mycket skall den användas till? Och vad är anledningen till att du vill byta?

Jag har haft min Gaggia Classic i 4-5 år och aldrig känt att jag behöver en bättre maskin. Jag och hustrun brukar dricka kaffe 3-4 gånger på en dag och maskinen står alltid på. Inga problem göra latte/cappu/espresso.
 
Ja du gabriel b, jag skulle egentligen bara sälja min kvarn för att skaffa en som bättre passade in i köket och som kanske var lite tystare men det slutade med att jag sålde iväg allt som ett paket...

Sedan är jag nyfiken och vill gärna testa med en annan maskin även om jag absolut kan tänka mig en Gaggia Classic igen.
 
Har nu hittat några maskiner som känns intressanta, nämligen:
Vibiemme Piccolo begagnad
Bezzera Unica PID
Rancilio Silvia ny eller begagnad.

Har ni några erfarenheter av dessa maskiner att dela med er av vore jag tacksam.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp