Aeropress+Clower=Blossom????

svartvest

Well-known member
En ny bryggare från staterna får kaffehjärtat att slå. Blossom bryggaren en Aeropress som liknar Clower. Clower var en bryggare.. (110 000kr) fick en kopp av en sådan maskin i Köpenhamn...men sedan köpte Starbuck upp företaget och så såg vi inte röken av den något mer...så vad säger vi om Blossom. 5000 dollar....dyr sedan är det väl inte att den kommer till Europa. Rostaren kan lägga ut sitt recept och via nätet får du del av den...men hur många rostare kommer att ha den...kul maskin att leka med men tveksam att den kommer ut i en större spridning.
http://www.blossomcoffee.com/
 

awol

Well-known member
Hmm, får erkänna att suget efter att testa någon ny bryggmetod börjar växa sig allt starkare men denna ligger *något* utanför min budget.. :wacko:
"Duo" på den andra länken verkar dock lite intressant, ska nog kolla upp den närmare.
 

mts

Well-known member
Drack en Aricha #9 från Clovern på DaMatteo för en herrans massa år sen, -08 tror jag att det var, kan fortfarande drömma om den koppen ibland :)
 

Magol

Well-known member
Hmm, får erkänna att suget efter att testa någon ny bryggmetod börjar växa sig allt starkare men denna ligger *något* utanför min budget.. :wacko:
"Duo" på den andra länken verkar dock lite intressant, ska nog kolla upp den närmare.
Jag har en Duo till salu. Svara eller skicka pm om du är intresserad.
 
Topp