Tagit över kaffemaskin, vet inget om den. Hjälp!

jacobm

New member
Jag ärvde för omkring ett halvår sedan en kaffemaskin med tillhörande kvarn. Sedan dess har jag sporadiskt använt dem, men innan dess hade de stått ett längre tag (2-3 år) utan i princip någon användning alls. Jag har inte upplevt några problem med maskinen än så länge, men då jag hört att det behövs service har jag blivit lite mer nervös. Vad behöver jag egentligen veta för att inte förstöra maskinen och hålla den i så gott skick som möjligt?

(Det har alltså inte gjorts någon riktig service på maskinen på tre år, även om den har använts ganska lite. Däremot fungerar den just nu som den ska.)

Maskinen är av märket Isomac. Modellen är jag däremot osäker på.

Jag lämnar gärna in den på service för att få allt ordnat denna gång, men då jag flyttat till Lund sedan ett kort tag tillbaka vet jag inte var det går att få den servad.

Tack på förhand!
 

svartvest

Well-known member
Nog finns det service att få där, du har Malmö gångavstånd. Skicka en bild så får vi klura ut modellen. Sedan kanske en ordentlig rengörning av kvarnen.

Välkommen till kaffeträsket!!
 

jacobm

New member
Tack!

Efter att ha letat runt lite kom jag fram till att det verkar som en bra idé att kalka av den och ev byta ut brygghuspackningen(?). Är det något mer man borde göra för att hålla den i gott skick, dvs är det någon idé att lämna in den på service om den som sagt fungerar som den ska?

Ger mig iallafall på en ordentlig rengöring av kvarnen, och beställer mig lite avkalkare.

Tror du det går att avgöra modellen på bilden nedan?

IMG_20160112_113425.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp