München

henrik82

Well-known member
Jag ska till München i februari och min erfarenhet av hotell kaffe är inte den bästa så är det någon här som har något/några bra tips på bra kaffe ställen i stan?
Kommer att ta med mig ap:n men det är ju alltid trevligt att få kaffen gjord av en barista.
 

henrik82

Well-known member
Mahlefitz va bra kommer att gå dit igen, men jag måste säga att atmosfären på café & kaffee va oslagbar även om kaffet i sig inte den bästa, men helt okej så blev den så mycket bättre av baristan som jobbade. Va även på black beans och dit tänker jag inte gå igen, det fanns bara espresso baserat och den va väldigt bitter på ett dåligt sätt sen va personalen mer intresserade av att umgås med varandra än att hålla ett öga på caféet.
 

henrik82

Well-known member
Jag han bara med två av tre ställen som bör besökas i München, Mahlefitz som nämnts tidigare och Man Versus Machine Coffee, jag kan inte annat än säga att jag gillar båda ställena, jätte trevlig personal som tog sig tid att prata och berätta om deras kaffe. Mahlefitz blev frukost stället för vi alla vet att den svarta sörjan som serveras på hotell inte är kaffe vad dom än säger. Skulle gå till standl20, men han inte med det, så det får bli nästa gång, men på båda dem andra ställena pratade de varmt om det.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp