Nördcafé i Linköping söker kaffenörd

Hej, Thomas heter jag och jobbar på Östergötlands museum/Datamuseet i Linköping. Vi driver en slags föreläsningsserie som vi kallar Nördcafé där vi bjuder in entusiaster som får komma och prata om sitt favoritämne inför våra besökare. Vi har drivit Nördcafé i flera år och haft så vitt skilda ämnen som modellbygge, hårdrock, stickning, UFO:n, och mycket mer. Det brukar komma mellan 20-60 åhörare, ibland fler (har varit uppåt 100 pers vid några tillfällen) ibland något färre. Det är alltid trevlig stämning och de flesta fikar eller passar på att ta en after work (vi huserar i museets restaurang så det är rätt smidigt). Det är dessutom fri entré och drop in till alla Nördcaféer.

Nu hoppas vi kunna hitta en riktig kaffeälskare som vill prata om sin passion för kaffe - allt från bönsorter till kvarnmärken och smakupplevelser. Om du tror att du, eller nån du känner, är rätt person för detta så hör gärna av er till mig via thomas.clifford@datamuseet.se. Läs gärna mer om oss på www.datamuseet.se eller www.nordcafe.se. Vi finns förstås också på www.facebook.com/datamuseet.

Hoppas vi hörs!
/Thomas
 
Hej, ja det tycker vi också förstås :) Ännu inget napp men vi letar på lite andra fronter också. Om någon skulle vara sugen är det bara att höra av sig!

/Thomas
 

TheDude

Well-known member
PF013 eller The Dude så är väl SoddaM från Linköping...

Det stämmer, att jag är från Linköping. Jag tror dock inte jag ska ge mig på att hålla något föreläsning. Jag är alldeles för ostrukturerad för att vara en bra föreläsare.

Nördcafé som ide låter alldeles utmärkt. Jag kan tänka mig att dyka upp och lyssna på någon föreläsning.
 

hrbrun

Well-known member
Om PF013 skulle nappa på det så vore det jättekul. Har har ju gjort en del galna grejer med kafferostbygge och en jättelik kvarn i en svarv på 3 ton :)

PF for lecturer!!
 
Topp