Att köpa från danska rigtigkaffe.se?

BloodyMezzo

Well-known member
Vad är er erfarenhet att köpa härifrån? Service garantier etc? Är ju betydligt billigare...
Jag drömmer om en Baratza Forté därifrån. Som sagt, betydligt billigare. En annan forummedlem har redan vågat beställa en sådan därifrån. Tydligen kom den fram snabbt i alla fall. Men jag har också letat efter svenska omdömen om dem men bara hittat danska.
 

edtbjon

Well-known member
Jag köpte en Mahlkönig Vario därifrån, bra pris, snabb leverans m.m. Allting har funkat som det ska och kvarnens kvalité har egentligen inget med den danska firman att göra. Jag har alltså ingen erfarenhet av reparationer, garantiärenden etc.
 

MrPlow

Well-known member
Jag har handlat därifrån (kvarn och rengöring) och det gick utmärkt. Någon dag senare tog jag emot ett paket vid min dörr som var emballerat i återvunnet emballage och "man tager vad man haver" som packmaterial. Men allt i var helt och fint!

Så på det stora hela no probs och bra priser.
 

Tanax

Well-known member
Har absolut inga tvivel på att dom är en seriös firma, ingen risk att bli scammad.

Med det sagt så är det krångligare med garantiärenden och reparationer när man köper via Internet, oavsett hur seriös firman är. Du måste själva packa ihop allting och posta det, det tar några dagar, dom ska laga det och sedan skicka tillbaka, några dagar till - istället för att bara åka ner till affären du köpte maskinen i, få den lagad på plats (beroende på vad det är för fel såklart) och kan ta den tillbaka hem redan samma dag.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp