Kaffefestivalen 2015

nylndr

Active member
Yes! Jag ska dit tänkte jag. Har aldrig gått på en koppning förut så funderar på att prova det.
 

hne

Well-known member
Hade det funnits fler rosterier på plats hade jag varit intresserad. För mig tillför varken moccamaster eller oatley något argument att gå dit.
 

Magol

Well-known member
Fler rosterier är helt klart nödvändigt. Jag var där förra året och det var ett trevligt reklamjippo för J&N, men kändes inte som nån riktig kaffemässa för mig.
 

svartvest

Well-known member
Visst kunde den vara bredare men ingen annan rosteri har tagit ett sådant här initiativ. Att få mötas och samtala och höra om kaffe är positivt och lärorikt.
 

edtbjon

Well-known member
Nyligen hemkommen. Visst var det ett jättejippo för J&N, men trevligt och mycket smaka kaffe blev det... De bjöd på sig själva och var i allmänhet mycket trevliga att prata med, speciellt när de märkte att de pratade med "inbitna kaffenördar" som mig själv. :) :) Sedan skadade det inte att det var gôtt väder med många vackra damer på en stora uteserveringen.
I nån annan tråd om espresso skrev någon "Finkaffe = surkaffe". Tja, några espresso jag smakade var kanske syrligare än vad jag själv föredrar, men de var i alla fall inte i närheten av typ "Pirelli", vilket jag personligen tycker är en hemsk eftersmak.
 
Senast ändrad:

bauta

Well-known member
Det blir tyvärr ingen festival för mig i år. Annat kom emellan.

Lyfter dock en gammal fråga: J&N hade förut studiebesök på rosteriet . Finns intresse för det? Eller ännu hellre på ett mindre rosteri . Nån som har ett förslag?
 

svartvest

Well-known member
Har inte hört något men du har ju World of coffee i Budapest i juni... och till hösten aeropress sm, Stockholm hoppas jag men kanske Malmö...
 
Topp