Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 16

Ämne: Woc 2015

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006

Woc 2015

Tänkte att göra en tråd kring WOC 2015 (World coffee event)
    Idag har jag börjat med lite volontärer arbete. Det är en hel del fix att ställa i ordning, var bakom cup tasters comp och packade upp och sköljde skålar. Vi var tre volontärer och en jag jobba med var AmerikTänkte att göra en tråd kring WOC 2015 (World coffee event)
    Idag har jag börjat med lite volontärer arbete. Det är en hel del fix att ställa i ordning, var bakom cup tasters comp och packade upp och sköljde skålar. Vi var tre volontärer och en jag jobba med var Amerikansk rostningsmästare, han ville tävla men fick inte för amerikanska Scae.

Allt ställs iordning rostar...oh jag blir yr...dräglade på en speedster....tittade storögt på slayer och stapplade trött hem för en vila inför nästa kaffedagansk rostningsmästare, han ville tävla men fick inte för amerikanska Scae.

Allt ställs iordning rostar...oh jag blir yr...dräglade på en speedster....tittade storögt på slayer och stapplade trött hem för en vila inför nästa kaffedag..

Senior Member hrbruns avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Mein Gott, det låter jättekul. Kommer att följa dina (och andras förhoppningsvis) rapporten från WoC. Och du, glöm inte att ta en massa bilder och posta här också!
    Senast redigerat av hrbrun den 2015-06-16 klockan 10:48. Anledning: stavning....
    Min signatur är borta. Helt borta.

Senior Member SirGrunges avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Morgonen började bra, träffade på svartvest direkt, hamnade i brewbar där jag hade god utsikt över latte-arttävlingen samt stötte på flera olika bryggmetoder, imorgon blev jag "lovad" espresso-baren, får se hur det går. Tog en del bilder som jag lika gärna kan lägga upp här. Lovar att ta fler imorgon.

http://puu.sh/iraQy/0e706e3bf0.jpg Utsikten från arbetsplatsen, inte fy skam att få se lattemästerskapen live.
    http://puu.sh/iraSY/c380c862b6.jpg Mitt livs första Aeropress
    http://puu.sh/iraZB/c57ad61791.jpg - Alingsås kafferosteris monter som ligger mig varmt om hjärtat.

Reg.datum
    apr 2006
    Först och främst att få träffa alla kaffemänniskor...att säga SL-28 och personen nickar och bollar tillbaka...wow...idag så var jag en kort sväng på brew/espressobaren men de hade lite förmycke folk så jag sökte mig vidare.. ddages höjdare var en high graded robusta...ja kan knappt tro det själv...sjukt god...smakpaletten totalt sprack för mig...otroligt. Så har vi rostar och bryggare och och allt annat...Intressant är att i kaffevärlden finns det kostymfolket som står för maskinern och dess motpol tatuerade skäggiga människor med t-shirt...alla behövs...

Senast redigerat av Stefan Böna den 2015-06-17 klockan 05:46.
    Grind in, Turn on, Steam out...

Vad är det för maskin på den här bilden?ImageUploadedByTapatalk1434524384.547551.jpg

Reg.datum
    apr 2006
    Det är en Cimbali M100HD riktigt läcker...jag är kaffehög..men måste sova..
    Jag står förmodligen i någon brygg/espressobar imorgon kom gärna förbi!!

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2014
    Ser underbart ut! Kul med bilder och kommentarer. Går något liknande av stapeln i Sthlm inom överskådlig tid?

Liknande ämnen

1. Gaggia Classic 2015
    Av coffeeman i forum Shopping & konsument
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-12, 11:44
  2. WBC 2015 från Seattle
    Av svartvest i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-04-13, 13:01
  3. Aeropress SM 2015
    Av svartvest i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 3