Korg fastnar och vatten läcker under användning - Isomac Supergiada

Vandermo

Member
Hej,

jag anar att en packning släppt på min Isomac Supergiada (se bild). När jag sätter in korgen med kaffe och sätter igång maskinen så läcker den vatten på sidorna av korgen. När jag sedan ska ta bort korgen så sitter den fast. Är det någon som kan bekräfta att det utifråån kan vara detta som är problemet coh ev vet hur jag kan komma till bukt med detta?

Isomac, packning.jpg
Fil 2015-06-07 10 30 21.jpg

Tacksam för svar,
Viktor
 

dan nilsson

Well-known member
Din packning ser FRUKTANSVÄRD ut, ursäkta, men byt den så fort du kan, :eek:hmy: jag har aldrig sett nåt liknande…

Just det, allt beror på det...
 
Senast ändrad:

jonasteacher

Active member
Jag är nyfiken på att höra om du lyckas få dit nya packningen och vad du i så fall behövde göra/demontera. Jag hade exakt samma problem med lika eländigt gammal packning på min Isomac Brio och överväger om jag ska köpa de verktyg jag tror krävs. Meddela gärna när du lyckats eller försökt. Mvh Jonas
 

exxy19

Well-known member
Jag hade samma symptom på min maskin.
Jag demonterade själva huset (lätt på en Bezzera BZ07) tog därefter en liten skalpellkniv och skar av så mycket jag nådde med den och sen tog jag en skruvmejsel och bröt till lite.
Packningen delade på sig och det var bara att pilla/dra ut den.
Diskning av spåret för packningen var nödvändigt innan ny packning monterades mha en insexnyckel (trubbig och snäll mot packningen) som jag använde för att trycka in packningen i spåret.
Ny packning gjorde att alla symptom försvann. :p
 

jonasteacher

Active member
Går det att pilla/mosa in den nya packningen utan att ta bort "brygghuset", jag menar det rostfria på bilden? Jag fick bara in den där urgröpningarna är som störst, men det räckte ju inte långt.
 

jonasteacher

Active member
Går det att pilla/mosa in den nya packningen utan att ta bort "brygghuset", jag menar det rostfria på bilden? Jag fick bara in den där urgröpningarna är som störst, men det räckte ju inte långt.
uploadfromtaptalk1433801126508.jpg
Jag hade samma symptom på min maskin.
Jag demonterade själva huset (lätt på en Bezzera BZ07) tog därefter en liten skalpellkniv och skar av så mycket jag nådde med den och sen tog jag en skruvmejsel och bröt till lite.
Packningen delade på sig och det var bara att pilla/dra ut den.
Diskning av spåret för packningen var nödvändigt innan ny packning monterades mha en insexnyckel (trubbig och snäll mot packningen) som jag använde för att trycka in packningen i spåret.
Ny packning gjorde att alla symptom försvann. :p
Bild också :)
 

exxy19

Well-known member
Det gick på min Bezzera men den ser lite annorlunda ut.
Någon med en likadan maskin får nog svara, annars gör en googlesökning på det, typ: change portafilter gasket supergiada eller någon variant på det.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp